۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲
با انجام قرعه کشی مشخص شد:

مسیر سرخابی‌ها تا فینال جام حذفی

طبق برنامه‌ریزی جام حذفی فوتبال ایران تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس احتمال دارد در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی به یکدیگر برسند.
کد خبر : ۱۹۲۵۹۴
صراط: قرعه کشی جام حذفی فوتبال ایران انجام شده و طی آن در ابتدا حدود 50 تیم لیگ یکی و لیگ دویی  و ... به مصاف یکدیگر می‌روند.

تیم‌های لیگ برتری از مرحله پنجم و یک شانزدهم نهایی وارد این مسابقات می‌شوند که نمودار حضور آنها در مسابقات مشخص شده است.

در این مرحله هیچ تیم لیگ برتری با یکدیگر بازی نمی‌کند و احتمال رویارویی تیم‌های لیگ برتر در صورت پیروزی مقابل حریفانشان در مرحله یک هشتم نهایی وجود دارد.

با توجه به قرار داشتن پرسپولیس استقلال در سمت چپ جدول احتمال دارد این 2 تیم در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی باهم بازی کنند.

بر اساس نمودار جام حذفی وضعیت حضور تیم‌های لیگ برتری به شرح زیر است:

سمت چپ نیمه بالایی نمودار

استقلال

فولاد خوزستان

استقلال خوزستان

ذوب آهن

سمت چپ نیمه پائین نمودار

سپاهان

نفت مسجد سلیمان

پرسپولیس

راه آهن

سمت راست نیمه بالایی نمودار

نفت تهران

صبای قم

ملوان

پیکان

سمت راست نیمه پائین نمودار

پدیده

گسترش فولاد

تراکتورسازی

سایپا

در صورتی که تمامی تیم های لیگ برتری از عهده حریفان خود در این مرحله برآیند، بازی پرسپولیس با راه آهن، استقلال با فولاد، سپاهان با نفت مسجد سلیمان و تراکتورسازی با سایپا از جمله دیدارهای احتمالی مرحله یک هشتم نهایی خواهد بود.

همچنین سه بازی احتمالی پرسپولیس با سپاهان، پرسپولیس با استقلال و سپاهان با استقلال پیش از فینال خواهد بود. پرسپولیس و سپاهان در صورت موفقیت در مرحله یک هشتم نهایی در یک چهارم نهایی به مصاف هم خواهند رفت. همچنین جدول به گونه‌ای است که اگر قرار به مصاف استقلال و پرسپولیس و برگزاری دربی تهران باشد این دیدار در مرحله نیمه نهایی برگزار خواهد شد.

جدال احتمالی سپاهان و استقلال هم در همین مرحله خواهد بود و در صورتی که بخت با تیم‌های اصفهانی باشد دربی اصفهان هم از دیگر دیدارهای احتمالی مرحله نیمه نهایی است.


در صورت صعود تیم‌های خوزستانی و تبریزی در همین مرحله احتمال برگزاری دربی خوزستان و تبریز وجود دارد. تراکتورسازی تبریز تا فینال با هیچکدام از تیم‌های استقلال، پرسپولیس، فولاد و سپاهان روبرو نمی‌شود.

دیدار فینال جام حذفی جمعه اول خرداد 94 برگزار خواهد شد.