۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰

انتقاد لاریجانی از برخی کشورهای عرب

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جنایات رژیم صهیونیستی در غزه نتیجه همراهی برخی کشورهای منطقه و عرب است که با چراغ سبز غرب همراه شده.
کد خبر : ۱۹۲۷۰۹
صراط: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جنایات رژیم صهیونیستی در غزه نتیجه همراهی برخی کشورهای منطقه و عرب است که با چراغ سبز غرب همراه شده.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی اظهار داشت: جنگ‌طلبی مجدد رژیم صهیونیستی و اقدامات جنایتکارانه اخیر آنها در غزه نمونه روشن جنایات جنگی علیه بشریت است.

وی افزود: این گستاخی نتیجه بی‌اقدامی و همراهی برخی کشورهای منطقه و عرب است که با چراغ سبز غرب همراه شده که چنین جنایاتی را ملاحظه می‌کنند و به فریاد ملت مسلمان فلسطین نمی‌رسند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی بار دیگر این اقدامات جنایتکارانه را محکوم و از ملت مسلمان فلسطین در همه جهات حمایت می‌کند.

لاریجانی با گرامیداشت فرا رسیدن هفته دولت تصریح کرد: شهید رجایی و شهید باهنر حکمت مدیریت را در مدرسه انقلاب اسلامی و مکتب امام (ره) آموختند که اخلاص و مسلکی زیستند و ایثارگری و مدیریت اخلاقی از اصول این مکتب مدیریتی است.

 

وی افزود: سبک زندگی شهید باهنر و شهید رجایی که قبل از پیروزی انقلاب و چه پس از آن بیانگر اخلاص آنان در صحنه‌های مختلف بود. متانت و تواضع و گذشت باعث محبوبیت آنان نزد خدا و خلق شد.

 

رئیس قوه مقننه اضافه کرد: صبر و صدق و مدارا در این دو بزرگوار همیشه افراد منتقد و مخالف را تحت تاثیر قرار می‌داد و با همه مسئله‌سازی‌های بنی‌صدر با حکمت و حلم برخورد می‌کردند.

 

لاریجانی اظهار داشت: با همه این ویژگی‌ها و تیپ‌های مسلک و اصول پیش می‌آمد ایستادگی داشتند چرا که همه تلاش‌ها برای تحقق اسلام بود و ایستادگی در هدف جان مایه حرکت یک انسان صادق و باوفاست.

 

وی افزود: گاه در مسائل گوناگونی که در انقلاب اسلامی رخ می‌داد عده‌ای اینگونه به اظهار نظر می‌پرداختند که باید واقعیات را دید نه اینکه ایدئولوژیک اندیشید. این خلط مبحث مشهور از آنجا ناشی می‌شود که بین مبدا طریق و مقصد خلط کرده‌اند. بی‌مقصد زیستن چه در زندگی فردی و چه اجتماعی به هرهری مسلکی منجر می‌شود و مقصد را نمی‌توان مرتب تغییر داد. آنچه تغییر می‌کند مبدا و طریق است.

 

رئیس‌مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مبدا متاثر از واقعیات می‌تواند و باید تغییر کند و به تبع آن راه حصول به مقصد هم تغییر می‌کند. نه اینکه بر حسب تغییر واقعیات مقصد را فراموش کنیم و علت استواری این دو شهید در اینگونه مباحث ریشه در فهیم بودن و فضل و تفقه آنان در دین داشت.

 

لاریجانی خاطرنشان کرد: شهید باهنر و رجایی در کارزار انقلاب همیشه در صحنه بودند و در این راه با ایثار و مجاهدت طی طریق کردند.

 

وی افزود: در این جا باید از شهید والامقام شهید سیدعلی اندرزگو نیز یاد کنیم که از جهت ایثارگری شخصیت فوق‌العاده‌ای بود. او با ایثارگری هر مانعی را از پیش راه خود برمی‌داشت و این سنت الهی است که به اندازه و مقداری ایثارگری که افراد در صراط مستقیم داشته باشند درجات متعالی نزد خداوند پیدا می‌کنند و به تعبیری حسه وجودی هر فرد به همت و ایثار او در راه حق بستگی دارد وعزتمندی به میزان فداکاری مرتبط است. به همین جهت عزت ملی با همت شهدای ما رشد کرد.

 

رئیس‌قوه مقننه اظهار داشت: مدیریت جهادی که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید کردند بر عنصر ایثارگری استوار است که در این شهدای والامقام مشاهده می‌شود.

 

لاریجانی خاطرنشان کرد: تؤام شدن این ویژگی‌ها یعنی معنویت،‌همت و ایثار و حکمت در مدیریت شهدای عزیز هفته دولت یک سمت‌گیری پایه‌ای در حرکت تربیت مدیریتی انقلاب اسلامی است که باید آن را حفظ و تقویت کرد.
منبع: فارس