۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۵

اسرائیل همیشه قربانی است!

آیا هیچ گروهی، از جمله حماس، به استفاده از سپر انسانی ادامه می‌دهد در حالی‌که این سپرهای انسانی در مقابل ماشین جنگی "اخلاقی و باوجدان" اسرائیل[!] حتی برای یک موشک و یا یک رزمنده نیز سپر فراهم نکرده‌اند؟
کد خبر : ۱۹۲۸۳۵
صراط: پایگاه اینترنتی "آنتی‌وار" (AntiWar) در مقاله‌‌ای راجع به عمق نفوذ لابی صهیونیستی در رسانه‌های آمریکایی برای تئوریزه کردن جنایات رژیم اسرائیل نوشت:

««با شلیک اولین گلوله حماس از غزه در سال 2001 به منافع اسرائیل تا کنون، تمام رسانه های آمریکایی مؤکدا و به طور دائم و کاملا قابل پیش‌بینی بر یک گزاره اصرار می کنند: "اسرائیل همیشه قربانی است".

تمامی قوانین رسانه ای از دل این اصل برخاسته‌اند و هرکس با آن‌ها مخالفت کند، بهایش را با (از دست دادن) شغلش خواهد پرداخت.

یک انسان منطقی اگر بخواهد منصفانه قضاوت کند، عملیات "صخره پایدار" (تهاجم اسرائیل به نوار غزه) را به‌عنوان عملیاتی می‌شناسد که هزینه‌اش با دلارهای مالیات‌دهندگان آمریکایی پرداخت می شود. وظیفه تبدیل این دلارها به بمب‌ها، تانک‌ها و آتش توپخانه‌ای، موشک‌ها، نارنجک‌ها و دیگر انواع موادمنفجره -که گاهی ده ها نفر از غیرنظامیان غزه را در یک روز می کشند- به عهده اسرائیل است.

اما هیچ کس این توصیف را از رسانه‌های جمعی آمریکا نخواهد شنید، چرا که مخالف آن اصل اول رسانه ای (اسرائیل همیشه قربانی است) می باشد.

چند مورد از قوانین رسانه ای (که از این اصل برگرفته شده‌اند) عبارتند از:

1- همیشه درگیری اسرائیل-حماس به‌خاطر شلیک راکت های حماس آغاز می شود.

حماس همیشه حملات بدون پیش زمینه (بدون اینکه اسرائیل محرک این حملات باشد) انجام می دهد. اسرائیل همیشه برای حفاظت از شهروندانش در مقابل حملات موشکی، به حماس پاسخ می دهد!

این قانون همچنین اسرائیل را از هرگونه پاسخگویی احتمالی در مقابل خشونت‌هایش بی‌نیاز می‌داند.

این قانون همچنین طرح این مطلب که حملات حماس ممکن است هرگونه ارتباطی با حصر هفت ساله غزه و یا سیاست اسرائیل مبنی بر "در محاصره نگه داشتن فلسطینی ها بدون اینکه از گرسنگی کشته شوند" داشته باشد را ممنوع می کند؛ چنانکه این حرف از جانب "دان وایزگلس" به صورت مختصر مطرح شد اما نیویورک تایمز، واشنگتن پست، سی‌ان‌ان و یا دیگر رسانه های -به اصطلاح- آزاد آمریکایی آن را منتشر نکردند.

2- قانون "بارش سیل‌آسای کنایات و استعارات"

هیچ‌گاه گزارش حملات حماس نمی بایست به صورت ساده "حماس به اسرائیل راکت شلیک کرد" باشد؛ بلکه حماس "همیشه" "رگبارهای" "مداوم" "توقف‌ناپذیر" و "بی‌رویه" خود را آغاز می کند که بر تمامی اسرائیل "می‌بارد" و (جان) "پنج میلیون اسرائیلی" را در معرض خطر حملات موشکی از غزه قرار می دهد!

3- قانون "قرارداد سپر انسانی"

تمامی انسان‌هایی که در اثر حملات شدید و مداوم اسرائیل از زمین، دریا و هوا در نوار غزه کشته و یا مجروح می شوند، "سپر انسانی" هستند!

هیچ‌گاه پاسخ اسرائیل به موشک های حماس و یا کشته شدن حتی یک نفر در غزه نمی بایست گزارش شود مگر با ذکر کردن و تأکید بر "سپر انسانی".

بر اساس قرارداد سپر انسانی، حماس راکت های خود را در خانه ها، بیمارستان‌ها، مساجد، زمین‌های بازی (کودکان) و امثال این‌ها انبار کرده و از این اماکن به شلیک موشک می پردازد. ظاهرا حماس فکر می‌کند که این کار مانع از حمله اسرائیل به منابع تسلیحاتی و یا افراد حماس خواهد شد، چرا که ارتش اسرائیل "اخلاقی‌ترین و شریف‌ترین ارتش دنیا" بوده و از کشتن بی‌گناهان اجتناب می کند!

برخی روزنامه‌نگاران آمریکایی احتمالا متوجه این شده‌اند که تاکتیک سپر انسانی حماس هیچ وقت مؤثر نبوده است، چرا که اسرائیل هرگز در کشتن تمامی سپرهای انسانی در محله‌ای که در غزه بمباران می کند، درنگ نکرده است.

آیا هیچ گروهی، از جمله حماس، به استفاده از سپر انسانی ادامه می دهد در حالی‌که این سپرهای انسانی در مقابل ماشین جنگی "اخلاقی و باوجدان" اسرائیل[!] حتی برای یک موشک و یا یک رزمنده نیز سپر فراهم نکرده‌اند؟

جالب است بدانید که اسرائیل اخیرا قاعده سپر انسانی را به صورت معکوس مورد استفاده قرار می دهد. مشخص شده که در تمام این مدت حماس از سپر انسانی برای حفاظت از (منابع) اسلحه خود استفاده نمی‌کرده، بلکه از اسلحه‌های خود به عنوان حقه ای برای اجبار اسرائیل به کشتن انسان‌ها استفاده می کرده است!

حال که راکت های حماس اسرائیل را "مجبور می کنند" این‌همه سپر انسانی را بکشد، آیا منطقی نیست که راجع به تهدیدی که این راکت ها برای اسرائیل دارند تحقیق و بررسی کنیم؟

خیر، اینجا خبری (در رسانه‌ها) نیست.

اخیرا شخصی به نام "فان نگوین" از موندوویا تحقیقی کرده که هیچکدام از رسانه های آمریکایی هرگز به آن نپرداخته اند: گزارشی از تعداد حقیقی کشته‌شدگان اسرائیلی در اثر راکت ها و موشک‌های شلیک شده از غزه تا به امروز.

نتیجه: 35 اسرائیلی کشته شده اند (تا 28 جولای 2014) که اگر چند عرب کشته شده و سربازان اسرائیلی را از آن کم کنیم، به عدد 19 می‌رسیم. پس در عرض 13 سال، راکت های حماس 19 غیرنظامی اسرائیلی را کشته‌اند که میانگین آن 1/35 اسرائیلی در سال می‌شود.

رژیم اسرائیل دارای 5/656 میلیون نفر جمعیت یهودی است. بنابراین احتمال کشته شدن توسط راکت‌های حماس 1 به 4168017 است که معادل 0/000023 درصد می باشد.

یعنی احتمال زنده ماندن پس از باران راکت هایی که تمامی اسرائیل را پوشش می دهند، بسیار بسیار بیشتر از احتمال زنده ماندن در مقابل عملیات صخره پایدار اخلاقی‌ترین ارتش دنیا، با پناه بردن به یک مدرسه سازمان ملل می باشد!

اما چرا رسانه‌های غربی باید تلاش کنند تا ادعاهای دولت اسرائیل را بررسی کنند؟ وظیفه این رسانه‌ها تنها تبعیت از قوانین و دفاع از اصل اول (قربانی بودن همیشگی اسرائیل) می باشد.»»
منبع: جام نیوز