۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱

قانون از شاکیان فرجی‌دانا حمایت می‌کند

قانون از دانشجویان بورسیه شاکی از فرجی‌دانا حمایت می‌کند.
کد خبر : ۱۹۲۹۲۰
صراط: دبیر اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه بحث بورسیه‌های غیرقانونی، گروکشی از مجلس بود، گفت: یقینا قانون از دانشجویان بورسیه شاکی از فرجی‌دانا، که بدون رانت بورسیه گرفتند، حمایت می‌کند.

میکائیل دیانی دبیر اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور با بیان اینکه بحث بورسیه‌های غیرقانونی باید شفاف و دقیق بررسی شود، گفت: به طور مسلم ما با هر نوع رانت و فعالیت خلاف قانون مخالفیم. یقینا اگر کسی غیرقانونی از بورسیه استفاده کرده است باید با آن برخورد شود و ما از این موضوع دفاع می‌کنیم ولی نباید حق کسانی که قانونی بورسیه شده‌اند ضایع شود زیرا با این کار در حق آنها ظلم شده است.

دیانی ادامه داد: مطرح شدن بحث بورسیه‌های غیرقانونی توسط وزارت علومی که فرجی‌دانا مسئولیت آن را بر عهده داشت، به نوعی یک سیاسی‌کاری و سیاسی‌بازی بود تا یک موضوع عدالت محور.

وی با بیان اینکه فرجی‌دانا با مطرح کردن مسئله بورسیه‌های غیر قانونی به هزاران نفر از دانشجویان اتهام زد، گفت: در این موضوع در حق همه کسانی که به صورت قانونی بورسیه شده بودند، اجحاف شده و باعث نگرانی این دانشجویان و خانواده‌های آنان شد.

دبیر اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل تصریح کرد: مطمئنا قانون در جمهوری اسلامی ایران اجازه نخواهد داد تا به کسی ظلم شود و تمام کسانی که در پرونده بورسیه‌های غیرقانونی مورد ظلم قرار گرفته‌اند، می‌توانند به این موضع واکنش نشان دهند و اعاده حیثیت کرده و حقوق قانونی خود را پیگیری کنند. یقینا با پیگیری آنها قانون از آنها حمایت خواهد کرد.

دیانی اظهار داشت: مطرح کردن بحث بورسیه‌های غیرقانونی یک بازی سیاسی و گروکشی بود تا با فشار وارد کردن بر مجلس، فرجی‌دانا را بر سمت خود ماندگار کنند که خوشبختانه برخی از نمایندگان مجلس محکم در مقابل این جریان ایستادند و وزیر علوم را استیضاح کردند. اگر وزارت علوم هدفی غیر از این داشت باید از همان ابتدا که مشخص شد تعدادی با رانت بورسیه شدند با آنها برخورد می‌کرد نه اینکه صبر کند و در زمان استیضاح این موضوع را مطرح کند.
منبع: فارس