۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵
جانشین فرمانده سپاه:

پاسخ ما به تجاوز پهپاد اسراییلی دیپلماتیک نخواهد بود

جانشین فرمانده کل سپاه درخصوص ورود پهپاد متجاوز اسرائیلی به ایران گفت: پاسخ ما به این تجاوز، دیپلماتیک نخواهد بود، در میدان پاسخ می‌دهیم و لزوما آن را اعلام نمی‌کنیم.
کد خبر : ۱۹۳۰۵۲
صراط: جانشین فرمانده کل سپاه درخصوص ورود پهپاد متجاوز اسرائیلی به ایران گفت: پاسخ ما به این تجاوز، دیپلماتیک نخواهد بود، در میدان پاسخ می‌دهیم و لزوما آن را اعلام نمی‌کنیم.

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در همایش گرامیداشت شهدای بسیج ادارات که صبح امروز در محل وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت:‌ مسلمانان هیچ قدرتی را جز قدرت خداوند به رسمیت نمی‌شناسند و هر ملتی همانگونه که می‌اندیشد و آرزو می‌کند وسعت و بزرگی آن ملت هم به اندازه دامنه تفکراتش است.

وی افزود: امروز نگاه جهانی به ملت ایران نگاهی بسیار رفیع و بلندمرتبه و جهانی است و ایران از فراز آرزوها و توانمندی‌های دشمنان عبور می‌‌کند.

سلامی تأکید کرد: در محیط ذهن، خیال و تصورات دشمنان ما چیزی جز نابودی و حذف انقلاب، جامعه و نظام ما نیست. سناریوهای عملیاتی و استراتژی‌های میدانی در طول این 36 سال برای شکست ملت ما و حبس شدنش در جغرافیای درون خود و جلوگیری از تولید مدل توسط آن صورت گرفته است ولی ما از گردنه‌های سختی از بحران عبور کرده‌ایم.

جانشین فرمانده کل سپاه تأکید کرد:‌ همانطور که قرآن گفته اگر به اذن خدا حرکت کنیم با تعداد کم هم بر تعداد زیاد دشمنان پیروز می شویم امروز ما این را نه فقط به استناد این آیه شریفه بلکه با تکیه بر تجربیات میدانی می‌گوییم. هر جا که ما به دشمن مسلط بوده ایم با قلت بیشتر بوده، ما دشمنان زیاد را با تعداد کم شکست داده‌ایم چون به خدا ایمان داشتیم همانطور که در هشت سال جنگ تحمیلی که یک جنگ جهانی بود پیروز شدیم.

سلامی افزود:‌ هر گاه به نصرت دین خدا شتافته‌ایم خداوند ما را بر دشمنان پیروز کرده است و این منطق بسیج است. این اراده بسیجی است که مرزها را می‌شکافد و این تفکر در جنوب لبنان برای اولین بار افسانه شکست‌ناپذیری یک ارتش متکی بر بزرگترین قدرت جهانی را با یک شکست آشکار روبه‌رو می‌کندو برای اولین بار در تاریخ عرب به نام انقلاب اسلامی ارتش رژیم صهیونیستی را وادار به عقب‌نشینی می‌کند.

وی گفت:‌این تفکر بسیجی است که در غزه شعله می کشد در لبنان طوفان به پا می‌کند و در سوریه قدرت‌های بزرگ را خاموش می‌کند و اینطور می‌شود که تمام مناطق تحت اشغال رژیم صهیونیستی تبدیل به تقاطع آتش دشمنان همجوار او می‌شود.رژیمی که هیچ دلیل برای بقا ندارد. جلوه‌های محو این رژیم از صحنه جغرافیای جهان امروز بهتر از هر روز دیگری دیده می‌شود و این یک محو قریب‌الوقوع و نزدیک است.

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه سخنان اظهار داشت: این آثار نفوذ  اعتقادات و تفکرات بسیج در هزار و چند صد کیلومتر آن سوی مرزهای ماست. تفکر بسیج یک تفکر سیال، پیش‌رونده، مترقی، قدرت‌آفرین و پیروزی‌بخش است و منحنی زوال قدرت آمریکا تحت تأثیر این تفکر و مقاومت به خوبی دیده می‌شود.

سلامی گفت: آمریکایی‌ها دیگر قادر به آفرینش نظم در جهان و منطقه نیستند هر چه سرمایه می‌اندوزند خود مجبور می‌شوند آن را متلاشی کنند. آنها صدام را آموزش دادند و بعد مجبور شدند او را از بین ببرند و بعد از 11 سال هزینه در عراق آنجا را ترک کنند و خلأ قدرتی ایجاد کنند که انقلاب اسلامی آن را پر کرد.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا مجبور شد طالبانی را که خود پرورده بود نابود کند. آنها در سوریه برای اینکه نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران و زنجیره مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی و منافع خود را از بین ببرند از گروه‌های تروریستی حمایت کردند و اقدام به توسعه،‌گسترش، آموزش و تسلیح آنها کردند.

سلامی افزود: آنها همچنین جریانات وهابی را برای تغذیه اعتقادی این گروهک تروریستی به کار گرفتند و بعد آنها را به سمت عراق گسیل دادند اما امروز مجبور شدند به دلیل تسلط نداشتن و عدم کنترل حوادث و فقدان عقل راهبردی برای پیگیری تحولات دست به کار شوند و این قدرت خودساخته را مورد تهاجم قرار دهند.

جانشین فرمانده کل سپاه تأکید کرد: اقدامات آمریکا مانند حرکت روی یک دایره و دور باطل است تا جایی که آنها دست تسلیم به سمت ما دراز می‌کنند تا برای حل معادلات با ما تعامل کنند و این نزول قدرت آنهاست.نرخ تنزیل سیاسی آمریکایی‌ها بالا رفته است. تنزل در سطوح قدرت آنها ایجاد شده و این تنزل یعنی زوال.

وی ادامه داد: آمریکا به جای اینکه در مرکز تحولات آمریکا باشد در حاشیه آنها و یک بازیگر از تعداد زیاد بازیگران موثر است. همانطور که در صحنه مواجهه هسته‌ای با ما نیز آنها رمق ندارند.

سلامی اظهار داشت: ناامیدی، خستگی و بی‌رمق بودن را در چهره مسئولان رژیم صهیونیستی می‌بینیم چون احساس می‌کنند شاید ماه‌ها و سال‌های آخر حیات‌شان را سپری می‌کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت:‌اگر کرانه باختری مسلح شود محو رژیم صهیونیستی به صورت اتوماتیک اتفاق می‌افتد زیرا آنها نه جغرافیا دارند و نه یک قدرت روانی قابل توجه آنها منزوی شده و محبوس شده و متشکل از جمعیتی هستند که هر کدام‌شان از گوشه‌ای از عالم به آنجا آمده‌اند و هر چه شعله‌های آتش روی آنها سنگین‌تر می‌شود موج مهاجرت معکوس و خالی شدن سرزمین‌های اشغالی سرعت بیشتری می‌گیرد.

سلامی در بخش دیگری از سخنانش گفت: پدیده شوم و نفرت‌انگیز داعش که خشن‌ترین و خیانت‌بارترین تصویر را از مسلمانان نشان می‌دهد موجودیت و هویت تازه ظهور یافته‌ای که بر باطل شکل گرفته و به سمت هدف‌های باطل حرکت می‌کنند مانند حباب‌های روی آبی است که بر اساس تحلیل‌های منطقی دود خواهد شد.

وی افزود: زیرا در عراق امروز دولتی مبتنی بر وحدت ملی شکل گرفته و شیعیان، اهل سنت و کردها در حاکمیت نقش دارند. داعش امروز در محیط اجتماعی و سیاسی عراق فاقد پشتوانه و عقبه است. علاوه بر آن جهان امروز مجبور شده که این گروه را در انزوای سیاسی و به تدریج تسلیحاتی قرار دهد.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت:‌لذا فضای رشد داعش مهیا نیست و تنها کاری که می‌توانند بکنند این است که به سمت کشورهای حمایت‌کننده‌شان بروند و برای آنها ایجاد دردسر کنند.

سلامی با بیان اینکه ما کاملا آماده هستیم گفت: ما از نهضت فلسطین مسلمانان لبنان،‌مردم و نظام سوریه یکپارچگی و استقلال ملت عراق و استقلال، آزادی و هویت انقلاب خود دفاع می‌کنیم.

وی با اشاره به ساقط کردن یک پهپاد رژیم صهیونیستی توسط سپاه اظهار داشت: یک پرنده کوچک رادارگریز رژیم صهیونیستی که پیشرفته‌ترین فناوری‌های پنهان‌کاری و رادارگریز بودن در همه اجزای آن به کار گرفته شده بود با جثه و سطح مقطع راداری کوچک در آسمان بزرگ ایران وارد شد که به محض ورود به مرز تحت رصد و رهگیری پدافند هوایی ما قرار گرفت.

سلامی گفت: ما آن را دنبال کردیم تا از نیت آن مطلع شویم و به محض اطلاع آن را هدف قرار دادیم. در هر صورت اگر چه از لحاظ تاکتیکی به ظاهر این پدیده محدودی است اما پیام‌های راهبردی دفاعی قدرتی ما را به دشمنان منتشر می‌کند.

جانشین فرمانده کل سپاه تأکید کرد: پاسخ ما دیپلماتیک نیست و در میدان عمل پاسخ می‌‌دهیم و لزوما واکنش‌‌هایمان را اعلام نمی‌کنیم اما اعمال می‌کنیم.واکنش‌های ما عملیاتی است و دشمنان اینها را می‌بینند،‌می‌فهمند و حس می‌کنند.

سلامی افزود: نظام ما نظامی است مقتدر و نافذ که قادر است در هر سطحی با هر دشمنی مقابله لازم را داشته باشد. ما هرگز در مقابل دشمنان کوتاه نمی‌آییم و سطوح اهدافمان را هم تنزل نمی‌دهیم و بدون توجه به اراده دشمنان به پیش می‌رویم.

پهپاد به محض ورود به کشور رهگیری شد

سردار حسین سلامی امروز همچنین در جمع خبرنگاران با اشاره به سرنگونی پهپاد متجاوز صهیونیستی در داخل ایران، گفت: نیازی به مهندسی معکوس این پهپاد نداریم هرچند قدرت آن را داریم.

وی ادامه داد: اینکه برخی می گویند این پهپاد از اسرائیل به پرواز درآمده درست نیست. ما از مبدا آن به صورت تقریبی مطلعیم ولی فعلا قضاوتی نمی کنیم.

سلامی افزود: این پهپاد به محض ورود به کشور رهگیری شد و برای اینکه از نیت اطلاعاتی آنها باخبر شویم مدیریت شد تا به داخل بیاید و در موقعیت مناسب آن را هدف قرار دادیم.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۳
۵۳
۱۱
ما منتظر پاسخ قاطع و کوبنده سپاه پاسداران به این حرکت مذبوحانه رژیم صهیونیستی هستیم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۳
۳۸
۲۱
درود بر سرهنگها که مایه عزت و سربلندی و افتخار و اقتدار کشورمان میباشند.
باران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۳
۴۲
۱۴
کارت درسته...