۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۶

آمارهایی از دیدارهای سپاهان و ذوب‌آهن

دربی بیست‌وهفتم فوتبال اصفهان در شرایطی برگزار می‌شود که هر دو تیم سپاهان و ذوب‌آهن انگیزه‌های زیادی برای پیروزی در این دیدار سنتی و حیثیتی دارند.
کد خبر : ۱۹۳۱۸۷
صراط: هفته ششم مسابقات لیگ برتر فوتبال روز جمعه پیگیری می‌شود و دو تیم سپاهان و ذوب‌آهن در بیست و هفتمین دربی دو تیم به مصاف هم می‌روند.

در دربی قبلی دو تیم که در هفته بیست‌وششم لیگ برتر سیزدهم به انجام رسید، سپاهانی‌ها با یک گل برابر حریف خود به پیروزی دست پیدا کردند تا برای قهرمانی امیدوار شوند اما در نهایت در حسرت قهرمانی ماندند.

قدمت دربی دو تیم فوتبال دیار زاینده‌رود به سال‌های دور باز‌ می‌گردد اما به دلیل اینکه آمار دقیقی از دیدارهای دو تیم تا پیش از آغاز لیگ برتر حرفه‌ای وجود ندارد، نمی‌توان در بحث آمار به نتایج رقم خورده در مجموع دیدارهای دو تیم استناد کرده و از این رو دیدارهای این دو تیم در جام آزادگان و لیگ برتر مورد استناد قرار گرفته‌اند.

* برتری سپاهان در تعداد برد

دو تیم تاکنون 26 بار با یکدیگر دیدار کرده‌اند که نتیجه آن 12 برد برای طلایی‌پوشان، 9 برد برای ذوب‌آهن و پنج تساوی بوده است تا در مجموع سپاهانی‌ها سه برد از حریف خود پیش بیفتند.

در دیدارهای گذشته دو تیم 58 گل توسط بازیکنان دو تیم به ثمر رسیده که سهم سپاهان 35 گل و سهم ذوبی‌ها 23 گل بوده است تا مشخص شود که سپاهانی‌ها روند تهاجمی‌تری نسبت به حریف خود داشته باشند.

بازی برگشت دو تیم در لیگ دوازدهم با 7 گل پر‌گل‌ترین دیدار دو تیم و نتیجه دو بر صفر با شش بار پرتکرارترین نتیجه‌های رقم خورده در دربی اصفهان بوده است.

بیشترین برد متوالی در دربی اصفهان به سپاهان اختصاص داشته و این تیم در چهار بازی رفت و برگشت دو دوره اول لیگ برتر موفق به شکست تیم همشهری شده است.

* رجب‌زاده آقای گل دربی اصفهان

در بین برترین گل‌زنان برتر این دیدار، مهدی رجب‌زاده مهاجم تیم ذوب‌آهن با پنج گل‌ زده در صدر جای دارد و همچنان نیز می‌تواند تعداد گل‌هایش را افزایش بدهد اما محرم نویدکیا به دلیل مصدومیت، امکان افزایش گل‌های زده‌اش در این بازی را نخواهد داشت.

محرم نویدکیا کاپیتان سپاهان و ادموند بزیک مهاجم سابق این تیم با چهار گل زده در رده‌های بعدی جای دارند، همچنین محمود کریمی نیز سه گل در این دیدار به ثمر رسانده است.

ایگور کاسترو مهاجم سابق ذوب‌آهن نیز در دربی اصفهان سه گل به ثمر رسانده و بهترین مهاجم خارجی این دیدار محسوب می‌شود.

محمود کریمی مهاجم سابق سپاهان با گل دقیقه یک خود در دیدار رفت دومین دوره لیگ برتر سریع‌ترین گل دربی را به ثمر رساند و کیوان ساجدی از ذوب‌آهن در دور رفت لیگ پنجم و رسول نویدکیا از سپاهان در دور برگشت لیگ پنجم با گل زنی در دقیقه 93 دیرترین گل این مسابقه مهم را به ثمر رساندند.

یعقوب کریمی در آخرین دیدار دو تیم گل پیروزی بخش سپاهان را به ثمر رساند اما وی با وجود تمدید قراردادش، به طور قرضی راهی استقلال تهران شد تا در این دیدار غایب باشد.

* کرانچار با ابراهیم‌زاده مساوی کرد

تاکنون 15 مربی در این دیدار روی نیمکت دو تیم نشسته‌اند، فرهاد کاظمی سه بار، استانکو دو بار، تاوارس، قلعه‌نویی و بوناچیچ هر کدام یک بار در زمان هدایت خود در سپاهان موفق به شکست دادن ذوب‌آهن شده‌اند و در مقابل رسول کربکندی سه بار، ابراهیم‌زاده چهار بار و مختار بابایی و ذوالفقارنسب نیز هر کدام یک بار در زمان سرمربیگری خود در ذوب‌آهن، سپاهان را شکست داده‌اند.

همچنین زلاتکو کرانچار سرمربی فعلی سپاهان در 6 دربی فوتبال اصفهان سرمربی زردها بوده که چهار برد و دو تساوی حاصل رویارویی وی بوده است.

کرانچار تاکنون شکستی مقابل ذوبی‌ها نداشته و با چهار برد در این دیدار سنتی، با منصور ابراهیم‌زاده در تعداد برد مساوی شده است.

یحیی گل محمدی سرمربی فعلی ذوب‌آهن روز جمعه برای نخستین بار بر روی نیمکت تیمش خواهد نشست.
منبع: فارس