۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹

هاآرتص: نتانیاهو فرار کرد

تحلیلگر روزنامه صهیونیستی هاآرتص با انتقاد شدید از شکست رژیم صهیونیستی در جنگ غزه و نحوه آتش‌بس با حماس تاکید کرد که نتانیاهو فرصت را غنیمت شمرده و فرار کرد.
کد خبر : ۱۹۳۱۹۱
صراط: تحلیلگر روزنامه صهیونیستی هاآرتص با انتقاد شدید از شکست رژیم صهیونیستی در جنگ غزه و نحوه آتش‌بس با حماس تاکید کرد که نتانیاهو فرصت را غنیمت شمرده و فرار کرد.

به گزارش روزنامه السبیل اردن، "براک رفید" تحلیلگر سیاسی روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" تاکید کرد "بنیامین نتانیاهو"بدون هیچ‌گونه گفتگو‌ی سازماندهی شده و یا رای گیری، و تنها توسط یک تماس تلفنی کوتاه به اعضای کابینه، توافق آتش بس با حماس را پذیرفت، می‌توان گفت او (نتانیاهو) فرصت را غنیمت شمرده و فرار کرد.

"براک رفید" در ادامه یادآور شده است که تنها 5 سال پیش و پس از اتمام جنگ علیه نوار غزه بود که تبلیغات انتخاباتی نتانیاهو با شعار‌هایی مانند، ماموریت ما پایان نیافته است، باید حماس را نابود کرد و اینکه او تنها کسی است که می‌تواند این ماموریت را به پایان ببرد، در جریان بود، عملکرد نتانیاهو در طول جنگ نشان دهنده میزان فاصله میان آن شعارها و واقعیت بود.

وی در خصوص آتش بس گفت: نتانیاهو با حداکثر قدرت علیه حماس صحبت کرد و رویارویی با آن را به ضعیف ترین شکل ممکن به پایان برد، تمام آنچیزی که نتانیاهو می‌خواست رسیدن به آتش بس به هر قیمتی بود و زمانی که این فرصت برای او فراهم شده از آن استفاده کرده و فرار کرد.

رفید تاکید کرد، طرح آتش بس مصر که اسرائیل آن را پذیرفته است هیچ دست آوردی نداشته است و تنها نکته‌ای که برخی به آن افتخار می‌کنند جلوگیری از تحقق خواسته‌های حماس در ساخت بندر، فرودگاه و پرداخت حقوق‌‌ کارمندان است، درحالی که همین موارد نیز طی گفتگوهای آینده با حماس مطرح خواهند شد.

مقامات فلسطینی، اسرائیلی و مصری روز سه‌شنبه اعلام کردند که توافق بر سر آتش بس در غزه به دست آمده است. خبرگزاری رویترز به نقل از بیانیه وزارت خارجه مصر گزارش داده است که اسرائیل با باز کردن مرز غزه برای رساندن کمک‌های بشردوستانه و همین طور مصالح ساختمانی برای بازسازی غزه موافقت کرده است.
منبع: تسنیم