۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۵

انتقاد پناهیان از وزارت ارشاد

حجت‌الاسلام پناهیان گفت: وزارت ارشاد هیچ گاه در خط مقدم انقلاب اسلامی فعال نبوده است و بیشتر اداره کننده بخش‌های فرهنگی بوده که در خط میانی عمل می‌کردند یا در سطوحی عمل می‌کند که عقب‌تر از اصل انقلاب اسلامی بوده است.
کد خبر : ۱۹۳۴۱۷
صراط: حجت‌الاسلام پناهیان ظهار داشت: نمایشگاه رسانه دیجیتال انقلاب اسلامی یک جشنواره است چرا که ما شاهد حضور نیروهای انقلابی در این نمایشگاه هستیم که این امر را باید جشن گرفت.

وی ادامه داد: آغاز این نمایشگاه آغاز نهضتی فراگیر است که افراد با کمترین سرمایه و فعالیت آثار گسترده‌ای را ارائه کردند. این نمایشگاه طریقت آغاز درخشان و فتح‌الفتوح انقلاب اسلامی است که در مقابل استعمار کشورهای بیگانه می‌ایستد و ثابت قدم و استوار است. 

پناهیان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ویژگی‌های رئیس سازمان صدا و سیما باید چگونه باشد گفت: رسانه ملی رسانه‌ای که با انواع رسانه‌های دیگر کورهای جهان رقابت می‌کند در نهایت با رسانه‌های جهان رقابت کرده و رسانه‌های منحرف نیز با وجود رسانه ملی ما نقشه‌شان نقش بر آب خواهد شد؛ رسانه امروز ما در موقعیتی نسبت به گذشته قرار ندارد بلکه متفاوت است.

پناهیان افزود: یکی از ویژگی‌های رسانه ملی توانمندی در رقابت است که نباید تامین رضایت مخاطبان را هدف کلان قرار دهیم بلکه باید در زمینه رقابت مدیریت شود و توانمندی‌ها صورت گیرد. 

پناهیان گفت: رسانه ملی با زمینه‌هایی که ایجاد می‌شود می‌تواند بهترین خدمات را ارائه دهد در واقع رسانه ملی محل سازماندهی توانمندی‌هاست. 

وی ادامه داد:‌ نباید به صدا و سیما به عنوان سازمان نگاه کنیم بلکه بنگاهی برای دریافت اطلاعات نیروهای انقلابی است که این نمایشگاه با وجود موسسات فرهنگی شناخته شده محصولات را تولید می‌کند و به رسانه ملی می‌شناساند.

پناهیان افزود: موسساتی که شناسنامه دارند در این نمایشگاه حضور داشته‌اند. باید سازمان صدا و سیما را از حالت محدود یک سازمان خارج کرد. 

وی همچنین در خصوص عملکرد وزارت ارشاد در دولت یازدهم اظهار داشت: وزارت ارشاد هیچ گاه در خط مقدم انقلاب اسلامی فعال نبوده است و بیشتر اداره کننده بخش‌های فرهنگی بوده که در خط میانی عمل می‌کردند یا در سطوحی عمل می‌کند که عقب‌تر از اصل انقلاب اسلامی بوده است.

وی گفت: وزارت ارشاد می‌تواند برای خود و نظام افتخارآفرین باشد به شرط اینکه در خط مقدم مقاومت و جبهه فرهنگ انقلاب اسلامی در نزاع با استبکار عمل کند چرا که این وضعیت وضعیت همیشگی وزارت ارشاد بوده که البته با تغییراتی در دولت‌های مختلف عمل کرده است اما بعید می‌دانم که اساسا نیروهای انقلابی انتظار زیادی از ارشاد داشته باشند.

پناهیان بیان کرد: بعید می‌دانم نیروهای انقلابی انتظار زیادی از ارشاد داشته باشد چرا که ارشاد تامین کننده نیازهای بخش‌های فرهنگی در جامعه است و معمولا هیچ وقت در خط مقدم انقلاب دیده نشده است.هر موقع وزارت ارشاد فیلم‌هایی را فراهم کرد که پیام انقلاب را به جهانیان منتقل و تولید کند آن وقت در خط مقدم قرار دارد.

پناهیان ادامه داد: وزارت ارشاد پشتیبانی خوبی از چنین نمایشگاهی می‌تواند انجام دهد تا در خط مقدم انقلاب قرار گیرد در واقع اگر چنین اقدامی می‌کرد در خط مقدم انقلاب قرار می‌گرفت.

وی گفت: وقتی وزارت ارشاد در خط مقدم فرهنگ مقاومت نباشد، زیاد فرق نمی‌کند کجا باشد و با انی وجود ما شاهد آسیب‌هایی به این شکل خواهیم بود. وقتی وزارت ارشاد را تامین نیاز خط اول جبهه مقاومت نبینند چنین مسائلی طبیعی است.

منبع: تسنیم