۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۸
نگاهی به فوتسال جام باشگاه‌های آسیا

دبیری چگونه قهرمانی آسیا را از دست داد؟

رقابت‌های فوتسال جام باشگاه‌های آسیا پایان یافت و نماینده ایران در این مسابقات در رده سوم قرار گرفت.
کد خبر : ۱۹۳۷۱۲
صراط: رقابت‌های فوتسال جام باشگاه‌های آسیا با حضور هشت تیم در دو گروه چهار تیمی در شهر شنگ‌دو چین برگزار شد.

بعد از برگزاری 12 بازی در مرحله مقدماتی چهار تیم به دور نیمه نهایی صعود کردند و نمایندگان ژاپن و تایلند با برتری برابر تیم‌های باشگاهی ایران و چین راهی دیدار نهایی شدند.

تیم ناگویا ژاپن در بازی فینال توانست تیم چونبوری تایلند را شکست دهد و به عنوان قهرمانی دست یابد.

تیم دبیری تبریز نیز در ضربات پنالتی تیم شن‌زن چین را شکست داد و در مکان سوم آسیا جا گرفت.

*رده‌بندی رقابت‌های جام باشگاه‌های فوتسال آسیا:

1- ناگویا ژاپن 2- چونبوری تایلند 3- دبیری تبریز ایران 4- شن‌زن چین

*دبیری می‌توانست قهرمان شود

تیم فوتسال دبیری تبریز می‌توانست به عنوان قهرمانی فوتسال آسیا دست یابد؛ این تیم با هدایت حسین شمس پرافتخارترین مربی فوتسال آسیا در این رقابت‌ها حضور یافت.

دبیری در دو بازی اول خود بانک بیروت لبنان و القادسیه کویت را گلباران کرد. پیروزی 7 بر 2 برابر القادسیه در حالی شکل گرفت که این تیم در جام جهانی کوچک 11 بر 3 مغلوب این تیم کویتی شده بود؛ اما در این رقابت‌ها فرصت انتقام برای تیم دبیری فراهم شد.

ضعف قضاوت در بازی سوم برابر چونبوری تایلند کمر تیم دبیری را شکست و داور استرالیایی یک گل صحیح تیم دبیری را رد کرد و در پایان نیمه اول حسین شمس از بازی اخراج و بهروز جعفری نیز دو کارته شد و بازی نیمه نهایی را از دست داد.

دبیری بدون سرمربی و یک بازیکن مطرح نتیجه را به تیم ناگویا باخت و از صعود به دیدار نهایی بازماند؛ با این وجود تیم دبیری در ضربات پنالتی تیم شن‌زن چین را شکست داد تا به عنوان سوم دست یابد.

نکته قابل ذکر گرفتن بیماری ویروسی چشمی هشت بازیکن دبیری پیش از آغاز رقابت‌ها بود که با افت بدنی آنها همراه شد و قطعاً در نتایج تیم دبیری تاثیر منفی داشته است.
منبع: فارس