۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹

زمان ارائه گزارش سقوط هواپیمای آنتونوف

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه گزارش نهایی علل سقوط هواپیمای آنتونوف در حال پیگیری و تکمیل است گفت: گزارش نهایی تا دو هفته دیگر اعلام می‌شود.
کد خبر : ۱۹۳۷۵۶
صراط: عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه گزارش نهایی علل سقوط هواپیمای آنتونوف در حال پیگیری و تکمیل است گفت: گزارش نهایی تا دو هفته دیگر اعلام می‌شود.
 
"مهرداد بائوج لاهوتی" نماینده لنگرود در مجلس در خصوص بررسی علل سقوط هواپیمای آنتونوف اظهارداشت: در آخرین جلسه کمیسیون عمران با آخوندی وزیر راه و شهرسازی و معاونین وی، اعلام کردند که اطلاعات جعبه سیاه هواپیما در حال استخراج  و کمیته بررسی سوانح هوایی در حال پیگیری موضوع است.
وی در ادامه با بیان اینکه هر هواپیما دو جعبه سیاه دارد که یکی از آنها مربوط به مکالمات خلبان با برج مراقبت است و جعبه سیاه دوم نیز اطلاعاتی از قبیل دما، خطاها و نواقص رخ داده را اعلام می‌کند، ادامه داد: جهبه سیاه این هواپیما پس از سقوط آسیب‌های جدی دیده و به همین دلیل، اعلام نتیجه نهایی با کمی تاخیر ارائه خواهد شد.
عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: با توجه به این امر، آقای آخوندی دو هفته فرصت خواست تا گزارش نهایی را تقدیم مجلس کند.
 
وی با بیان این که کارشناسان از قبل پیش‌بینی نواقص فنی این هواپیما را داشته‌اند لذا سازمان هواپیمایی کشور می‌بایست در صدور مجوز به این هواپیما دقت می‌کرد، اظهار داشت: در خصوص هواپیماهایی که استانداردهای پروازی را دارند این اتفاق می‌توانست تنها یک حادثه تلقی شود اما در مورد این هواپیما با توجه به نواقصی که پیش‌بینی می‌شد وضعیت مقداری متفاوت است.
 
لاهوتی با بیان این که 8 فروند از این هواپیما ساخته شده که 4 فروند از آن زمین خورده است، گفت: در حال حاضر نیز باید روی بحث خط تولید و سرمایه‌گذاری این هواپیما دقت شود.
منبع: خانه ملت