۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۰

توضیح درباره نگرانی حجاج از ویروس کرونا و ابولا

معاون حج و زیارت مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با بیان اینکه رعایت بهداشت فردی عامل مؤثری در پیشگیری از ابتلا به ویروس "کرونا" و "ابولا" است، گفت: خوشبختانه نگرانی و مشکل خاصی نسبت به این دو بیماری در موسم حج نداریم.
کد خبر : ۱۹۳۷۵۷
صراط: عادل مقصودی‌نژاد درباره آخرین وضعیت پزشکی حج تمتع گفت: منتظریم تا پس از آماده شدن ویزای همکاران، نخستین گروه راه‌انداز را به سرزمین وحی اعزام کنیم.

وی افزود: وظیفه این گروه احداث بیمارستان مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر در مدینه ظرف ۴ روز است.

به گفته معاون مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر، بیمارستان مکه نیز پس از اعزام دومین گروه راه‌انداز به عربستان در تاریخ ۱۷ شهریور احداث خواهد شد.

وی درباره آخرین وضعیت شیوع ابولا و کرونا در عربستان گفت: خوشبختانه ابولا در عربستان مشکل جدی به وجود نیاورده و فقط یک مورد در جده مشاهده و کنترل شده است.

مقصودی نژاد با اشاره به اینکه عربستان اعلام کرده به ۳ کشور آفریقایی که ابولا در آنها شایع است ویزا نمی‌دهد، گفت: از آنجا که این بیماری از طریق ترشحات منتقل می‌شود، رعایت بهداشت فردی در میان حجاج می‌تواند موجب پیشگیری از ابتلا به کرونا و ابولا شود.

وی از اعزام نخستین گروه پزشکان به عربستان در ۱۴ شهریور خبر داد و گفت: الحمدالله از نظر تجهیزات و دارو مشکل خاصی نداریم و ۱۰۳ تن تجهیزات و دارو ارسال شده است همچنین در تهیه واکسن مننژیت هم مشکلی وجود ندارد.

منبع: مهر