۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۶

ارسال سلاح از استرالیا به کردستان عراق

نخست‌وزیر استرالیا امروز ( یکشنبه ) اعلام کرد یک هواپیمای ارتش به زودی مهمات و سلاح به اقلیم کردستان عراق می فرستد تا به کردها در مقابله با داعش کمک کند.
کد خبر : ۱۹۳۷۸۱
صراط: نخست‌وزیر استرالیا امروز ( یکشنبه ) اعلام کرد یک هواپیمای ارتش به زودی مهمات و سلاح به اقلیم کردستان عراق می فرستد تا به کردها در مقابله با داعش کمک کند.
 
به نقل ازخبرگزاری آسوشتید پرس،‌ تونی ابوت،‌ نخست‌وزیر استرالیا گفت: دولتش همراه با آمریکا، کانادا،‌ فرانسه، ایتالیا و بریتانیا به ارسال تجهیزات نظامی همچون نارنجک انداز، خمپاره و تفنگ و انواع مهمات برای کردهای عراق می پردازد.
 
وی گفت: ما به دنبال یک جنگ دیگردرخاورمیانه نیستیم و تنها به ارسال سلاح و مهمات به کردهای عراق می‌پردازیم که با داعش می جنگند.
 
استرالیا از هواپیماهای G-17,G-130 ارتش در پایگاه هوایی خود درحومه دوبی برای ارسال این تجهیزات و مهمات برای کردهای عراق استفاده می‌کند .
 
کانبرا همچنین اعلام کرده در صورت دریافت درخواست از جانب دولت‌های بغداد و واشنگتن، جنگنده‌های F/A-18 خود را در حملات هوایی علیه داعش به کار می‌گیردد .
 
ابوت همچنین ادامه داد، آمریکا هنوز در خواستی مبنی بر ایفای نقش ضربتی از استرالیا نکرده است. هواپیماهای C-130 ارتش استرالیا پیشتر محموله‌های غذایی، دارویی و آب آشامیدنی را برای هزاران تن از افراد محاصره شده درکوهستان‌های شمال عراق ارسال کرده‌اند.
منبع: ایسنا
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم