۲۳ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۳

مجوز وزیر جوان به قاتل سیار !

اخیرا وزارت صنایع و معادن نیز تاییدیه سازمان استاندارد را به پلیس راهنمایی و رانندگی کشور ارسال کرده است
کد خبر : ۱۹۳۸۶
پس از کش و قوس های فراوان و برغم مخالفت های گسترده مردمی و رسانه ای سرانجام وزارت صنایع به کامیونی که به ارابه مرگ معروف است مجوز تولید داد.
 
به گزارش البرز، در حالی که پلیس راهنمایی و رانندگی کامیون فراز را همان هووی چینی معروف به قاتل جاده های ایران معرفی کرده در عین ناباوری ،سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران بعنوان زیرمجموعه وزارت صنایع تاییدیه استانداردهای 55 گانه كامیون "فراز" تولیدی شرکت ایران خودرودیزل را صادر كرد.
 
اخیرا وزارت صنایع و معادن نیز تاییدیه سازمان استاندارد را به پلیس راهنمایی و رانندگی کشور ارسال کرده است تا شماره گذاری این خودرو سنگین در کشور آغاز شود این درحالی که پلیس همچنان برمواضع سابق خود در خصوص این کامیون و ندادن پلاک اصرار دارد و شماره گذاری آن را به گذراندن موفق تست 10 هزار کیلومتری در جاده های کشور موکول کرده است .
 
با این حال فشارهای مختلفی در جریان است تا امکان شماره گذاری این خودرو هرچه سریعتر آغاز شود اما تجربه دوسال اخیر بویژه موضوع ترمز ای بی اس یا ضد قفل و ممانعت پلیس از شماره گذاری این گونه خودروها نشان داده که مسئولان پلیس راهور تحت تاثیر این گونه فشارها قرار نگرفته و در خصوص حقوق و جان مردم کوتاه نخواهند آمد.
 
گفتنی است پس از آنکه کامیون (کشنده) "هوو" در ایران، آنقدر آدم کشت که صدای همه درآمد و ممنوعیت هایی هم برای تردد این محصول مرگبار چنین ایجاد شد، مسئولان وزارت صنایع تلاش دارند با تغییر اسم خودرو هوو و عرضه آن با نام ایرانی به این حساسیت ها و مقاومت ها پایان دهند. جا دارد نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با حساسیت و دقت بیشتر این موضوع را دنبال و پیگیری و با متخلفان برخورد قانونی کنند.

این رسانه وظیفه انسانی خود دانسته تا این مورد را در سطح عمومی مطرح کند تا اگر قرار است جلوی فجایع بعدی گرفته شود، قبل از ورود فراز به جاده های ایران، چاره ای اندیشیده شود.طعاً هیچ کس دوست ندارد در ماه های آینده این تیتر را در رسانه های کشور بخواند:

"فراز باز هم قربانی گرفت"!

نظرات بینندگان
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۰ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۰
۰
۰
ایرانخودرو دیزل خیلی عملکرد ضعیفی در این چند سال داشته. کامیون های مایلر هم که داره تولید میشه مال نیم قرن پیشه