۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۹

داعش چگونه کودکان را تروریست می‎کند؟

داعش برای اینکه اعضای کم سن و سال را تروریست بار آورد٬ دستور می‎داد که آنان در صحنه هایی همچون به صلیب کشیدن چند نفر متهم حضور پیدا کرده و مشارکت کنند.
کد خبر : ۱۹۴۰۵۸
صراط: «محمد» عضو 13 گروه تروریستی داعش که اکنون از دست آنان گریخته است؛ در گفتگو با CNN جزئیات قابل توجهی از عضویت خود در داعش را بیان کرد.

وی که از افشای نام حقیقی خود ابا داشت٬ تصریح کرد: من و دوستم در مسجدی در حال بازی بودیم که گروهی از اعضای داعش به آنجا آمدند و پیرامون ضرورت حضور ما در این گروه سخن گفتند.

این نوجوان رها شده از چنگال داعش افزود: من در همان لحظه برای ملحق شدن به داعش اعلام آمادگی کردم٬ اما پدرم ناراضی بود و اجازه نمی داد که نهایتاً با تهدیدات داعش مجبور شد که با اعزام من موافقت کند.

محمد نخستین روزهای پیوستن به این گروه تروریستی را اینگونه توضیح داد: پس از حضور در کمپ‎های داعش٬ به مدت یک ماه تحت تعالیم دینی قرار گرفته و پس از آن فنون نظامی نظامی را آموختم. آموزشهای نظامی نیز از اسلحه کلاشینکف آغاز شد و تا سطوح بالاتر ادامه یافت.

وی در این باره گفت: آنها برای اینکه اعضای کم سن و سال گروه بتوانند آمادگی لازم برای انجام برخی فعالیت‎های نظامی را پیدا کنند٬ دستور می‎دادند که در صحنه هایی همچون به صلیب کشیدن چند نفر که متهم به روزه خواری بودند؛ حضور پیدا کرده و مشارکت کنیم.

این عضو سابق داعش با اشاره به بیعت‎های زوری و خلیفه مسلمین خواندن سرکرده داعشی‎ها گفت: همه کودکان و نوجوانان داخل کمپ می‎بایست همچون بزرگسالان با «ابوبکر البغدادی» بیعت کنند تا وی را به عنوان خلیفه مسلمین جهان به رسمیت بشناسند.

پدر محمد نیز ـ که پس از ماه ها تلاش توانسته است به بهانه ملاقات٬ فرزند خود را از کمپ داعش فراری دهد ـ اظهار داشت: او تنها یک کودک است و داعشیان می‎خواستند به بهانه رفتن به بهشت٬ او را تبدیل به عاملی انتحاری کنند.

منبع: ابنا