۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱

اعتصاب کارکنان بی بی سی

گزارش های منتشر شده حاکی است اتحادیه ملی خبرنگاران انگلیس به برگزاری اعتصاب کارکنان شبکه تلویزیونی بی بی سی انگلیس در اعتراض به کاهش فرصت های شغلی این شبکه quotation mark قاطعانه quotation mark رأی داده است.
کد خبر : ۱۹۴۱۷۳
صراط:  گزارش های منتشر شده حاکی است اتحادیه ملی خبرنگاران انگلیس به برگزاری اعتصاب کارکنان شبکه تلویزیونی بی بی سی انگلیس در اعتراض به کاهش فرصت های شغلی این شبکه quotation mark قاطعانه quotation mark رأی داده است.

پایگاه اینترنتی scotsman.com گزارش داد کارکنان بی بی سی قرار است اواخر این ماه اعتصاب کنند.

اعضای اتحادیه ملی خبرنگاران انگلیس اعلام کرد دیگر با حسن نیت با این موضوع برخورد نخواهد کرد و quotation mark هیچ چاره ای quotation mark ندارد جز این که در صورت حل و فصل نشدن مناقشات خواستار برگزاری اعتصاب شود.

این اعتصاب در اعتراض به حذف چند صد فرصت شغلی بی بی سی برگزار خواهد شد. اتحادیه ملی خبرنگاران انگلیس اعلام کرد در طرح شبکه تلویزیونی بی بی سی 500 کارمند بخش سرویس خبری جهانی تحت تأثیر قرار خواهند گرفت . این در حالی است که بی بی سی اعلام کرده است 260 فرصت شغلی جدید ایجاد خواهد کرد.

میشله استینیستریت دبیرکل اتحادیه ملی خبرنگاران انگلیس اعلام کرد :« اعضای ما از کاهش فرصت های شغلی به خوبی اطلاع دارند و بر این باورند این فرصت های شغلی به صورت ناعادلانه ای هدف قرار گرفته اند. این شبکه تلویزیونی به جای متوقف کردن روند اتلاف منابع مالی خود تصمیم گرفته است خبرنگاران را هدف قرار دهد. » او همچنین گفت:« کارکنان بی بی سی در شرایطی که خبرنگاران آن را شرایط توآم با ترس و اضطراب توصیف کرده اند کار می کنند.»

او افزود:« مقامات بی بی سی علاوه بر سوء مدیریت با افراد با ایجاد شرایط ارعاب و ترس برخورد می کنند که به شدت غیر انسانی است . به همین دلیل مردم درک می کنند چرا اعضای اتحادیه ملی خبرنگاران انگلیس خواستار متوقف شدن این روند شده اند. اگر مقامات بی بی سی بخواهند به راحتی می توان این موضوع را حل و فصل کرد. اگر نتوانیم این موضوع را حل کنیم اعضای اتحادیه ملی خبرنگاران آماده برگزاری اعتصاب طی هفته ها و ماه های آتی به منظور جلب توجه افکار عمومی خواهد بود.

اتحادیه تکنسین ها موسوم به بوکتو نیز اعلام کرد برگزاری اعتصاب کارکنان بی بی سی quotation mark تقریبا قطعی » است و قرار است اواخر این ماه برگزار شود.
این در حالی است که اتحادیه ملی خبرنگاران انگلیس اعلام کرد هنوز تاریخی برای برگزاری این اعتصاب تعیین نشده است. سخنگوی شبکه تلویزیونی بی بی سی اعلام کرد:« این شبکه اخیرا از برنامه های صرفه جویی حدود 50 میلیون پوندی خبر داده است تا بتواند بر فشارهای مالی موجود غلبه کند. ما قصد داریم با همکارانمان در همه سرویس های بی بی سی کار کنیم . از این موضوع ناامید شده ایم که اتحادیه ملی خبرنگاران انگلیس تصمیم به برگزاری اعتصاب گرفته است .»