۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱

درخشش گروه موسیقی اصفهانی در بلغارستان

سرپرست گروه موسیقی نغمه اصفهان گفت: گروه موسیقی نغمه اصفهان در چهارمین فستیوال موسیقی فولکلوریک جهان در بلغارستان رتبه نخست را کسب کرد.
کد خبر : ۱۹۴۱۸۳
صراط:مسعود اهتمام اظهار کرد: گروه موسیقی نغمه اصفهان تنها گروه شرکت کننده از ایران بود که در  این فستیوال جهانی حضور داشت.

وی افزود: در چهارمین فستیوال موسیقی فولکلوریک جهان 90گروه از  20کشور مانند کرواسی، ترکیه، کره، ارمنستان، اندونزی، روسیه، ایرلند اسپانیا و دیگر کشورها حضورداشتند که موسیقی فولکلوریک خاص خود را نواختند.

سرپرست گروه موسیقی نغمه اصفهان بیان کرد: این جشنواره 10 روز بود که با حمایت سازمان جهانی یونسکو در اروپا به میزبانی بلغارستان در شهرهای nessebar,sunny beach,burgas .obzor برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: دیپلم های کسب شده  دربخشهای  گروه موسیقی سازی، نامزد شرکت در فینال فستیوال، مدال طلا تندیس جشنواره و ثبت گروه در لیست دایمی جشنواره شد و رتبه اول فستییوال و دریافت دو دیپلم special award و در بخش گروهی و معرفی نوازنده دف گروه بعنوان special award را کسب کرد.

اهتمام با اشاره به اینکه داوران چهارمین فستیوال موسیقی فولکلوریک جهان به موسیقی فولکلوریک ایران بسیار علاقه مند شدند، گفت: داوران جشنوراه از موسیقی فولکلوریک ایران بسیار علاقه مند شدند و تمام داورها به صورت تک تک گفتند ما از روز نخست که کار این گروه را دیدیم، متوجه شدیم اثر غنی است اما مقابل گروه های دیگر نمی شد این صحبت را اعلام کرد و در آخرین شب فستیوال نظر خود را اعلام کردیم.

وی اظهار کرد: گروه موسیقی نغمه اصفهان موسیقی های فولکلوریک مانند کردی، بندری، خراسانی، مازندرانی، گیلانی، بختیاری را در 8 شب که هرشب 3 اجرا بود به نمایش گذاشتند و  به کشورهای چین،  کرواسی، بلغارستان  و اسپانیا دعوت شدند.

اهتمام افزود: موسیقی کشورمان بسیار غنی است و  پر محتوا است و داروان چهارمین فستیوال موسیقی فولکلوریک جهان در بلغارستان نیز این نکته مهم را قبول دارند.

وی تصریح کرد: موسیقی ما سالهای سال در مرزها گیرافتاده بود و حالا می تواند خودش را به دیگر کشورها معرفی کند.

مسعود اهتمام، سنتور و سرپرست گروه، بهنام قاضی: کمانچه و تنبک، امید بابک پور: تار، ابراهیم رضایی:دف، محمد شجاعی: نی، امین آزاد: کوزه ، محمد باقری:آواز از هنرمندان گروه موسیقی نغمه اصفهان هستند که در این فستیوال حضور داشتند.
منبع: تسنیم