۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۲

پیشکسوت کشتی قم قهرمان جهان شد

رئیس هیئت کشتی استان قم از موفقیت نماینده قم در کسب مقام قهرمانی و نشان ارزشمند طلای مسابقات جهانی کشتی پیشکسوتان خبر داد.
کد خبر : ۱۹۴۲۴۲
صراط: محسن حلوایی امروز در قم تصریح کرد:‌ این مایه مباهات و افتخار من و همکارانم در هیئت کشتی استان قم و جامعه ورزش قم است که پیشکسوتان این رشته ورزشی نیز در کنار جوانان جویای نام افتخار کسب می‌آفرینند.

وی ادامه داد: خوشبختانه امسال همچون سال‌های اخیر برای کشتی قم سالی خوب و توام با موفقیت بوده و کشتی‌گیران قم در تمام رده‌های سنی موفقیت‌های بسیار خوبی در سطوح مختلف کسب کرده‌ و برای ورزش استان قم و کشورمان افتخارآفرین شده‌اند.

رئیس هیئت کشتی استان قم افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون کشتی‌گیران قم به میادین مختلفی اعم از بین‌المللی، آسیایی، جهانی و جام جهانی کشتی فرنگی اعزام شده‌اند و تا کنون بیش از 10 مدال رنگارنگ طلا، نقره و برنز در ویترین افتخارات کشتی قم به ثبت رسیده است.

وی یادآور شد: جدیدترین موفقیت کشتی قم به درخشش پیشکسوت ارزنده این رشته در مسابقات جهانی کشتی فرنگی پیشکسوتان که روز شنبه به اتمام رسید باز می‌گردد و خوشبختانه سیدمهدی میرجمالی نماینده شایسته استان با افتخار مدال طلای رقابت‌های جهانی را کسب کرد.

حلوایی اضافه کرد: سیدمهدی میرجمالی نماینده کشتی استان قم در ترکیب تیم ملی کشتی پیشکسوتان کشور موفق به کسب مدال طلای رقابت‌های جهانی صربستان شد تا ثابت شود که قم در تمام سطوح سنی نیروهای بسیار توانمند و فعالی در کشتی دارد.

وی خاطرنشان کرد: سیدمهدی میرجمالی فرنگی‌کار وزن 97 کیلوگرم کشتی فرنگی استان قم در رقابت‌های جهانی که با شرکت برترین‌های دنیا به میزبانی کشور صربستان به انجام رسید، با قرار گرفتن در جایگاه نخست این وزن و کسب مدال طلای این مسابقات به کار خود پایان داد.

رئیس هیئت کشتی استان قم با ابراز خوشحالی از این موفقیت ارزنده عنوان کرد: در آخرین روز از برگزاری این دوره رقابت‌های جهان کشتی فرنگی پیشکسوتان، سیدمهدی میرجمالی از استان قم با غلبه بر حریفان خود صاحب مدال طلا شد.

وی ابراز کرد: در پایان این دوره از رقابت‌های جهانی کشتی پیشکسوتان در کشور صربستان، تیم ملی کشتی فرنگی پیشکسوتان کشورمان با کسب 9 مدال طلا، 4 مدال نقره و 9 مدال برنز به مقام قهرمانی رسید و تیم‌های روسیه و آلمان در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

در این دور از رقابت‌ها بیش از 700 شرکت کننده از 48 کشور جهان از جمله ایران، بلغارستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، روسیه، ازبکستان، ژاپن، کوبا، لهستان، صربستان، مجارستان، ترکیه، آمریکا، کرواسی، بلاروس، هند، گرجستان، ایتالیا، فرانسه و آلمان حضور داشتند.
منبع: فارس