۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲

نگاه برخی مسئولین به فرهنگ کلیشه‌ایست

مشاور فرهنگی سرپرست دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای گفت: متاسفانه امروز دیدگاه برخی از مسئولین به مقوله فرهنگ تبدیل به کار کلیشه‌ای شده است.
کد خبر : ۱۹۴۳۷۶
صراط:  منطقه خراسان، صالحی با اشاره به اهمیت بخش فرهنگی در نظام دانشگاهی کشور، اظهار کرد: آنچه در امر آموزش دانشگاه صورت می‌گیرد به مثابه دانه‌ایست که کشاورز در دل خاک می‌کارد که برای رشد و نمو نیاز به مراقبت دارد.

وی تصریح کرد: کار فرهنگی در دانشگاه‌ها به مثابه مراقبت از گیاه برای رشد است و در دانشگاه‌ها نباید تنها به امر آموزش توجه کرد.

مشاور فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با اشاره به این که فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه را از تک بعدی بودن خارج می‌کند تصریح کرد: با کار فرهنگی باید استعدادها را در دانشجویان شکوفا کنیم و هدف اصلی هم این است که دانشجوی تک بعدی نداشته باشیم و در کنار آن آموزه‌های رسمی، بستر رشد را فراهم سازد.

صالحی بیان کرد: برگزاری جشنواره، همایش، مسابقه و مشاوره ابزار کار فرهنگی است که در جشنواره‌ها دانشجویان براساس استعداد و توانایی‌های فردی در آن شرکت می‌کنند و در کنار آن تجربه زندگی جمعی و گروهی را کسب می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه کار فرهنگی کار ظریف و دشواریست، عنوان کرد: کار فرهنگی باید بر اساس نیازهای روز باشد و براساس شرایط مکانی و زمانی و همچنین شرایط درونی و بیرونی جامعه پیش رود؛ متاسفانه امروز دیدگاه برخی از مسئولین به مقوله فرهنگ تبدیل به کار کلیشه‌ای شده است.

مشاور فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه «حرکت فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای بر مبنای آگاهی از جامعه است» گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای دانشگاه ویژه‌ای است و در آن اختلاط بین خانم‌ها و آقایان وجود ندارد که این امر بسیاری از دغدغه‌ها را کم کرده است.

صالحی ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای دانشگاهی نوپا است و نیاز به شناخته شدن در سطح جامعه دارد؛ پایه‌های دانشگاه علمی و کاربردی در سال 1390 ریخته شده است و به دلیل نوپا بودن، باید شرایط شناخت آن در سطح جامعه را فراهم کنیم که در این راه رسانه‌ها بازوی اصلی ما هستند.
منبع: ایسنا