۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳

گزارشی از نحوه جنگ ارتش عراق با داعش

درگیری ها بین داعش و ارتش عراق فعلا در منطقه الشرقاط در شمال تکریت و القیاره در جنوب موصل متمرکز شده است.
کد خبر : ۱۹۴۳۸۴
صراط: پراکندگی مناطق درگیری در عراق نشان می دهد نیروهای ارتش عراق برخی مناطق را از تصرف افراد مسلح گروه موسوم به داعش خارج کرده و امنیت را نیز در برخی راه های مواصلاتی برقرار کرده اند.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین،‌ غدی غنطوس خبرنگار این شبکه درگزارشی تصویری به بررسی تحولات و پراکندگی مناطق درگیری در عراق و نیز مناطق تحت سیطره طرف های درگیر یعنی ارتش عراق، افراد مسلح داعش و نیروهای پیشمرگ پرداخت.

وی در گزارش خود با اشاره به این که ارتش عراق پس از آمرلی و سلیمان بیک، روستای سرحه را که در حد فاصل العظیم و سلیمان بیک قرار گرفته است از تصرف افراد مسلح داعش خارج کردند افزود: بازپس گیری این مناطق اهمیت استراتژیک زیادی دارد. شکستن محاصره آمرلی یکی از بزرگترین دستاوردهای عملیات ارتش عراق به شمار می رود. سلیمان بیک مهمترین پایگاه داعش در طوزخورماتو بود. ارتش عراق توانست امنیت مرزهای بین کرکوک و صلاح الدین را به شکل کامل تامین کند. امنیت راه بین المللی بین بغداد و کرکوک که از دیاله و صلاح الدین می گذرد نیز به طور کامل تامین شد.

وی در ادامه گزارش خود گفت: با توجه به این اطلاعات پراکندگی مناطق تحت سیطره هر یک از طرف ها در صلاح الدین به این شکل است. ارتش عراق سلیمان بیک، آمرلی، مناطق العظیم در مجاورت صلاح الدین و طوزخورماتو را تحت سیطره خود دارد. در همین حال داعش مناطق تکریت، ناحیه العلم، مناطقی از الدور و الشرقاط را تحت سیطره خود دارد.

پراکندگی مناطق تحت سیطره داعش و نیروهای پیشمرگ نیز به این شکل است. داعش مرکز موصل، سنجار، تلعفر در غرب موصل، بعشیقه در شمال و القیاره در جنوب این شهر را تحت سیطره خود دارد. نیروهای پیشمرگ نیز سد موصل، زمار، الکویر، مخمور و بخش های غربی سهل نینوا را که نزدیک به استان دهوک است تحت سیطره خود دارند.

داعش در استان کرکوک روستای بشیر در جنوب این استان و بخش هایی از الحویجه را تحت سیطره خود گرفته است ولی بیشتر استان کرکوک در دست نیروهای پیشمرگ است.

درگیری ها بین داعش و ارتش عراق فعلا در منطقه الشرقاط در شمال تکریت و القیاره در جنوب موصل متمرکز شده است.

در مرکز تکریت و مناطق اطراف زمار در منطقه تلکیف نیز درگیری ها بین نیروهای پیشمرگ و داعش است و نیروهای پیشمرگ خود را برای ورود به تلکیف که مسیحی نشین به شمار می رود، آماده می کنند.