۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۷

جدیدترین اظهارات اوباما در مورد داعش

بی بی سی انگلیسی با پخش کنفرانس مطبوعاتی به سخنان وی پرداخت که در این مصاحبه باراک اوباما در سخنانی که در استونی در کنفرانس مطبوعاتی مطرح کرد، داعش را تهدیدی جدی برای جهان و به ویژه مسلمانان دانست.
کد خبر : ۱۹۴۵۱۹
صراط: بی بی سی انگلیسی با پخش کنفرانس مطبوعاتی به سخنان وی پرداخت که در این مصاحبه باراک اوباما در سخنانی که در استونی در کنفرانس مطبوعاتی مطرح کرد، داعش را تهدیدی جدی برای جهان و به ویژه مسلمانان دانست.

رئیس جمهور آمریکا در سخنانی که در مصاحبه مطبوعاتی در استونی (موضوع اصلی دیدار وی "تهدید های روسیه و مسائل امنیتی کشورهای حوزه بالکان" می باشد) ایراد کرد، داعش را تهدیدی مهم برای تمامی مسلمانان، چه شیعه و چه سنی، دانست و اعلام کرد که برنامه آمریکا تلاش برای مبارزه با این گروه است.

در پاسخ به سؤال خبرنگار مبنی بر اینکه آیا آمریکا و متحدین آن داعش را نابود خواهند کرد، اظهار داشت که "ما تلاش می کنیم که داعش به عنوان تهدیدی جاری در منطقه و جهان مطرح نباشد. ما نمی توانیم آن ها را نابود کنیم، می توانیم قدرت ترورهای سیستماتیک آن ها را کاهش دهیم اما همیشه افراد و گروه هایی از این گروه های تروریستی مانند داعش و یا القاعده باقی می ماند و این افراد به راحتی می توانند به اقدامات تروریستی دست بزنند."

باراک اوباما در تأکید بر سیاست های قبلی ایالات متحده اعلام کرد که "ما از تشکیل دولتی که ترکیبی از شیعیان، سنی ها و کردها باشد حمایت می کنیم".

منبع: جام نیوز