۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۷

هزینه‌ اعزام ورزشکاران به اینچئون

رئیس کمیته ملی المپیک از هزینه ۲۵ میلیاردی این کمیته برای اعزام ورزشکاران کشورمان به بازی‌های آسیایی اینچئون خبر داد.
کد خبر : ۱۹۴۵۳۳
صراط: کیومرث هاشمی در مراسم بدرقه ورزشکاران اعزامی به هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی عنوان کرد: ما 282 ورزشکار داریم که در 22 رشته ورزشی رقابت می‌کنند و از این 22 رشته 18 رشته مدال‌آور هستند و چهار رشته دیگر نیز رشته‌های حمایتی محسوب می‌شوند.

وی افزود: در مجموع این 22 رشته، پنج رشته تیمی داریم که از جمله آنها فوتبال، والیبال، بسکتبال، هندبال و کبدی هستند و تنها رشته تیمی بانوان رشته کبدی است.

رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص اعزام گروه ورزشکاران ایران به کره جنوبی گفت: ورزشکاران ما در 18 گروه به کره جنوبی می‌روند و اولین اعزام نیز فردا (پنجشنبه) خواهد بود که گروه پنج نفره مدیریتی برای ارزیابی وضعیت اینچئون راهی این شهر می‌شوند. اولین گروه ورزشکاران نیز 21 شهریور اعزام خواهد شد که تیم فوتبال کشورمان است. شاگردان وینگادا از چین راهی کره جنوبی می‌شوند تا اولین بازی‌شان را با امید ویتنام انجام دهند.

هاشمی در پاسخ به این سؤال که «پیش‌بینی می‌کنید کاروان ایران در این دوره از بازی‌های آسیایی چه رتبه‌ای کسب خواهد کرد؟»، اظهار داشت: فکر نمی‌کنم بتوانیم رتبه سوم و چهارمی دوره‌های قبل را در شرایط فعلی به دست بیاوریم و این موضوع امکانپذیر نیست اما روندی که در بین ورزشکاران ایران وجود دارد، رو به رشد است و ما این روند را مثبت ارزیابی می‌کنیم. در خصوص تعداد مدال‌ها نیز نزدیک به اعزام ورزشکاران نقطه نظرات را خواهیم گفت و با توجه به وضعیت ورزشکاران از نظر مدالی شرایط را می‌سنجیم. 

وی ادامه داد: البته به لحاظ تعداد مدال ظرفیت ورزشکاران ما بالاست و تعداد آنها آنقدری هست که تعداد مدال‌های ما حتی از دوره قبلی نیز بیشتر شود اما مردم هم می‌دانند که نسبت به دوره قبلی کاهش چشمگیری داشتیم و حدود 90 ورزشکار کمتر از مسابقات آسیایی گوانگژو داریم اما با این حال ظرفیت ما طوری است که مدال‌های‌مان می‌تواند افزایش پیدا کند. 

وی همچنین درباره بودجه صرف شده برای حضور در این دوره از بازی‌های آسیایی گفت: ما دو ردیف بودجه‌ای داریم که  48 میلیارد است و ردیف بودجه اول‌مان یعنی 24 میلیارد را گرفته‌ایم. از ردیف بودجه دوم نیز 38 درصد به ما پرداخت شده و مابقی نیز به تناوب پرداخت خواهد شد. 

هاشمی با بیان اینکه کارگروهی در خصوص هزینه‌ها روی تمام تیم‌های اعزامی نظارت داشته است، خاطرنشان کرد: با توجه به رصدی که روی تیم‌ها داشتیم وضعیت هر رشته را با تعداد ورزشکاران، روزهای اردو و مکان‌های اردوی آنها بررسی کرده‌ایم و ارقام پیش‌بینی شده طبق تعهد پرداخت شده است. تاکنون نیز 25 میلیارد هزینه تیم‌های اعزامی کرده‌ایم.


منبع: تسنیم