۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۳

تلاش مفتی جهاد نکاح برای تخریب رابطۀ ایران و سودان

در پی انجام تلاش‌هایی برای تعطیلی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سودان، مفتی وهابی "جهاد نکاح" که به حمایت از داعش و سپس توبه از اقدام خود معروف شده، مطالبی آکنده از توهین و افترا علیه جمهوری اسلامی ایران در پایگاه اجتماعی توییتر به اشتراک گذاشت.
کد خبر : ۱۹۴۵۷۳
صراط: پس از تلاش برخی جریان ها در سودان برای تعطیلی رایزنی فرهنگی ایران در این کشور که تحت تاثیر فشار و تحریکات عربستان سعودی علیه ایران انجام شد، "محمد العریفی" مبلّغ وهابی عربستانی و مفتی رسوایی موسوم به "جهاد نکاح" در مطالبی آکنده از توهین و افترا مدعی شد که ایران قصد ترویج مذهب تشیع در سودان را داشته است.
 
وی با انتشار هشتگ "جلوگیری از انتشار تشیع در سودان" و "تشکر از دولت سودان" مدعی شد: «ایران می خواست سودانی ها را به طاعت غیر خدا وادار کند(!) اما مردم سودان که محبت رسول خدا را در دل دارند و برخی از آنان از نواده های پیغمبر هستند، بدعت در دین را نپذیرفتند»(!)
 
العریفی همان کسی است که ابتدا از گروه تروریستی داعش حمایت کرد و جوانان سعودی را به رفتن به سوریه و پیوستن به صفوف "جهاد" تشویق نمود، اما بعد از مدتی که طبل رسوایی داعش در کشتار بیگناهان و مخالفت با اصول روشن اسلامی به صدا در آمد، وی از سخنان خود "توبه" کرد.
 
در همین زمینه داوود الشریان مجری معروف عربستانی در یک حمله شدید به العریفی و سایر مبلغان وهابی از آنان خواسته بود که به جای تشویق جوانان و فرزندان دیگر برای رفتن به افغانستان و سوریه فرزندان خود را که در ناز و نعمت به سر می برند برای "جهاد" به این کشورها بفرستند.
 
وی در یک پایگاه اجتماعی خطاب به العریفی و العرعور، دیگر مبلغ وهابی، گفته بود شما که مشتاق بهشت هستید خودتان به سوریه بروید ما هم پشت سر شما خواهیم آمد.
 
تحلیلگران و رسانه ها، اظهارنظرهای العریفی در موضوعات مختلف را به فتواهای وی در حمایت از تروریست های داعش و جبهه النصره تشبیه می کنند و اکنون این سوال باقی است که آیا وی از این اتهام زنی ها نیز توبه خواهد کرد؟!
منبع: العالم