۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱

آمریکا به‌دنبال یک ائتلاف جدید در منطقه

وی افزود: آمریکا ائتلافی بین المللی را برای مقابله با پدیده منطقه ای گروههای تروریستی در دستور کار قرار می دهد.
کد خبر : ۱۹۴۶۳۲
صراط: نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل از تلاش کشورش برای صدور قطعنامه شورای امنیت به منظور برخورد با خطر تروریسم خبر داد.
 
به نقل از روزنامه النهار لبنان، سامانتا پاور نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل گفت که کشورش در تلاش برای اجماع بین المللی و برخورد گروهی با تهدید روز افزون گروههای تروریستی مثل گروه داعش و جبهه النصره است.
 
پاور در کنفرانس مطبوعاتی خود به مناسب تصدی ریاست دوره ای ماهیانه شورای امنیت از سوی آمریکا گفت: نشستی که شورای امنیت به ریاست باراک اوباما در 25 ماه جاری میلادی در سطح روسای کشورها و دولت ها برگزار خواهد کرد، روی مسئله جنگجویان خارجی متمرکز خواهد بود زیرا ما شاهد افزایش تروریست هایی هستیم که مشخصا برای شرکت در نبردهای خارجی مسافرت می کنند.
 
وی افزود: تروریست ها کشتارهایی را در کشورهایی که می جنگند، مرتکب می شوند و بازمی گردند. آنها بر شدت اقدامات خود افزوده اند.
 
پاور تصریح کرد: آمریکا در تلاش برای ایجاد اجماع درباره خطرات ناشی از این تهدید و نیاز به کار گروهی علیه آن است و علاوه بر آن در تلاش برای همکاری در زمینه جلوگیری از سفر تروریست ها همراه با تمرکز روی مهار خشونت افراطی از طریق جایگزین هایی است که به جای خشونت به جنگجویان داده می شود.
 
وی به طور تلویحی به تلاش برای ارایه پیش نویسی در شورای امنیت اشاره کرد که فراتر از قطعنامه 2170 اخیر شورای امنیت است که اخیرا برای مجازات داعش و النصره به خاطر اقدامات تروریستی آنها خصوصا در این دو کشور (سوریه و عراق) صادر شد.
 
وی افزود: آمریکا ائتلافی بین المللی را برای مقابله با پدیده منطقه ای گروههای تروریستی در دستور کار قرار می دهد.
منبع: تسنیم