۲۴ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۷
آیت الله مصباح یزدی:

این عزل و نصب‌ها از کجا در می‌آید؟

این حرف‌های ملی‌گرایانه و مکتب ایرانی، آن هم در زمانی که نهضت اسلامی در جهان اسلام در حال شکل‌گیری است، برای چیست؟ ملی گرایی و دم زدن از مکتب ایرانی با چه انگیزه‌ای می‌تواند صورت بگیرد؟
کد خبر : ۱۹۴۸۰

«خطری که من احساس می‌کنم شدیدترین خطری است که تا به حال اسلام را تهدید کرده است و آن هم از سوی نفوذی‌هایی است که در بین خودی‌ها در حال رشد هستند.»

به گزارش صراط نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آثار حضرت آیت‌الله مصباح یزدی، رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در دیدار با جمعی از مسئولان شورای عالی زنان با اشاره به نعمت پیروزی انقلاب اسلامی و رهبری حضرت امام خمینی(ره) و جانشین شایسته‌اش گفت: امروز بیش از سه دهه از انقلاب اسلامی می‌گذرد و فعالیت‌های بسیار زیادی در نظام صورت گرفته و گاه باعث بهت جهانیان شده است، اما هنوز تا رسیدن به نقطه ایده‌آل فاصله بسیاری داریم.

آیت‌الله مصباح یزدی که در سالن تشریفات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) سخن می گفت با بیان این‌که نواقص و مشکلاتی در این سه دهه باعث شده تا به اسلام ناب نرسیم ادامه داد: باید مسایل را به صورت ریشه‌ای حل کرد و مشکلات و نواقصی را که جلوی تحقق این امر را گرفته‌اند شناسایی و در جهت رفع آنها برآمد.

وی با اشاره به وجود دو مشکل در بعد شناخت و بینش گفت: به اسلام باید به عنوان یک مجموعه ارگانیک نظر کرد، یعنی بدانیم اسلام مجموعه‌ای است که اعضایش تأثیر و تأثر متقابل در یکدیگر دارند و همه اعضای آن زمینه رسیدن به هدف واحد را فراهم می‌کنند.

مصباح یزدی اولین مشکل را عدم این نوع بینش در کشور دانست و گفت: متأسفانه این نگرش که همه بخش‌های اسلام مانند پیکره واحدی است که تنها رشد در یک بخش نمی‌تواند راهگشا باشد، در کشور ما و دیگر کشورها جانیفتاده است.

عضو خبرگان رهبری در توضیح مطلب فوق ادامه داد: این که می‌گوئیم اسلام جامع بوده و همه چیز از فرهنگ و اقتصاد گرفته تا حقوق و سیاست در آن وجود دارد، نه بدان معناست که هرکدام بخش مستقلی است، بلکه همه این بخش‌ها به هم پیوسته و در یکدیگر تأثیرگذارند.

علامه مصباح یزدی با اشاره به اینکه هر بخش از اسلام دارای لایه‌های مختلف است، دومین مشکل را نگاه سطحی به اسلام دانست و اظهار داشت: اگر به لایه‌های عمیق آن توجه نکنیم چه بسا در درازمدت دین را از بین ببریم، چرا که نگاه سطحی به اسلام مانند درختی است که ریشه‌ای ندارد. پ

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در ادامه به عنوان نمونه به مسأله ولایت‌فقیه اشاره کرد و گفت: حتی در بین مسئولان نیز کسانی که واقعا ولایت‌فقیه را شناخته و بدان اعتقاد دارند کم‌اند و حتی عده‌ای معتقدند این‌که یک روحانی آن هم به حکم دین در رأس مسائل کشور قرار بگیرد، امری اشتباه است.

وی افزود: با وجود این مشکلات، اگر هزار بار درباره حقوق زن تحقیق و اجتهاد کرده و مراجع هم نظر بدهند، ولی مسئولان کشور به آن اعتقاد نداشته باشند اصلا تصویب و اجرا نخواهد شد و حتی قوانینی بوده است که با رأی قاطع تصویب شده وشورای نگهبان نیز تأیید کرده، اما از آنجا که مطابق میل مجریان نبوده، متروک مانده است.

علامه مصباح یزدی ادامه داد: پس مشخص می‌شود آنچه اهمیت دارد تقویت اعتقاد قلبی مردم و مسئولان به اسلام است که در این صورت حاضرند تا پای جان برای آن ایستادگی کنند.

علامه مصباح یزدی با اشاره به لزوم فعالیت و تلاش در دو جهت فکری ادامه داد: اول آنکه اسلام به طور کامل در نظر گرفته شود و تجزیه نشود، چرا که اگر مثلا مسأله حقوق زن حل شود و دیگر بخش‌های اسلام اجرا نشود، اثری نخواهد بخشید و باز هم ضعف وجود خواهد داشت.

در دورن جامعه ما تشکیلاتی فراماسونری در حال شکل گرفتن است
عضو خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: اگر روزی مسئولینی بر سرکارآیند که در ابدی بودن احکام اسلام تشکیک کنند ـ همان‌گونه که در دوره‌ای چنین شد ـ اساس اسلام زیر سئوال می‌رود و جایی برای بحث‌هایی مانند حقوق زن در اسلام و غیره باقی نمی‌ماند.

وی ادامه داد: دومین فعالیتی که باید صورت گیرد پی بردن به عمق اسلام و عقیده قلبی نسبت به آن به ویژه در مسائل اعتقادی، و عمل به اسلام است.

آیت‌الله مصباح یزدی با هشدار به مسئولان گفت: امروزه در دورن جامعه ما تشکیلاتی فراماسونری در حال شکل گرفتن است، و همان‌طور که در دوران مشروطه، فراماسونری با شعار قرآن و اسلام پیش آمد، امروز نیز فراماسونری با شعارهای انقلاب و اسلام جلوه می‌کند و تحت پوشش آن حرف خود را بیان می‌کند، یعنی قالب را حفظ و محتوا را عوض می‌کند.

اگر تنبلی کنیم می‌بینیم همان کسانی فتنه را آغاز کرده‌اند که خود پرورش داده‌ایم
وی ادامه داد: چگونه کسی که در عمرش با عالمی ارتباط نداشته و علاوه بر آن هر روز ضربه‌ای به اسلام می‌زند، می‌تواند برای اسلام مفید باشد، و معلوم نیست چه شده که برخی نیز به آن‌ها دل بسته‌اند!

استاد اخلاق حوزه علمیه قم گفت: اگر تنبلی کنیم زمانی از خواب غفلت بیدار می‌شویم که تیرگی فتنه همه جا را فراگرفته است و می‌بینیم همان کسانی فتنه را آغاز کرده‌اند که خود پرورش داده‌ایم. این عزل و نصب‌ها از کجا در می‌آید؟ این حرف‌های ملی‌گرایانه و مکتب ایرانی، آن هم در زمانی که نهضت اسلامی در جهان اسلام در حال شکل‌گیری است، برای چیست؟ ملی گرایی و دم زدن از مکتب ایرانی با چه انگیزه‌ای می‌تواند صورت بگیرد؟

این متفکر اسلامی افزود: اگر روزی از ما بپرسند چرا برای تساوی ارث زن و مرد کاری نکردید شاید بتوانیم عذری بیاوریم، ولی اگر به ما بگویند چرا اساس اسلام را حفظ نکردید چه عذری می‌توانیم بیاوریم؟!

نفوذی‌هایی در بین خودی‌ها در حال رشد هستند
علامه مصباح یزدی با اشاره به تاریخ صدر اسلام گفت: همان کسانی که از اصحاب رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله بودند پس از رحلت ایشان علی علیه‌السلام را خانه‌نشین کردند، و بنی‌امیه که با نام اسلام بر سرکار آمدند کاری کردند که بر همه منابر به لعن علی علیه‌السلام می‌پرداختند و مجاهدان و یاران پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله نیز اعتراضی نکردند؛ پس جای تعجب نیست اگر برخی از یاران امام، روزی علیه اسلام و انقلاب به پا خیزند (همانگونه که سران فتنه گذشته این چنین کردند)، و جای تعجب نخواهد بود اگر برخی از کسانی که امروز دم از رهبری می‌زنند و از یاران رهبری هستند، فردا فتنه بزرگ‌تری را به وجود آورند.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: خطری که من احساس می‌کنم شدیدترین خطری است که تا کنون اسلام را تهدید کرده است و آن هم از سوی نفوذی‌هایی است که در بین خودی‌ها در حال رشد هستند.

علامه مصباح یزدی در پایان، طول عمر رهبر شایسته و مدبر نظام اسلامی را از خداوند مسألت کرد و گفت: بزرگ‌ترین نعمتی که برای حفظ اسلام به آن امید داریم، وجود مقام معظم رهبری است.

نظرات بینندگان
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۳ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۰
۳
۱۷
با سلام
از ايشان كه حامي اصلي دولت خدمتگزار هستند بسيار بعيد است در مخالفت با نزديكان دولت چنين سخناني را به زبان برانند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ایشون بهتر از شما میدونند که هر موقع چه وظیفه ای دارند.
اگر اینگونه نبود امام خامنه ای ایشون را مطهری زمان معرفی نمی کردند.
محسن فاضلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۴ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۰
۹
۴
وقتی حاشيه دولت خدمتگزار عده ای به خيانت مشغول باشند، عالم ربانی سکوت نمی کند زيرا امام معصوم فرمود در هنگام ظهور بدعت ها بايد عالم علمش را ظاهر کند و گرنه لعنت خدا بر او خواهد بود. محمد آقا اگر آية الله مصباح در چنين مواردی رودربايستی کنند بسيار بعيد است!
ناصر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۶ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۰
۲
۸
ايشان بارها در انتخابات سال 84 از اقاي قاليباف حمايت كردند و هيچگاه از شخص احمدي نژاد حرفي به ميان نياوردند!!!
حميد قوچاني
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
درست است اما در دور دوم ايشان اقاي احمدي نژاد را تاييد كردند
علی از تنکابن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
آقا ناصر با عرض سلام و تقدیم احترام، خدمت شما برادر عزیزم باید عرض نمایم که علامه مصباح یزدی، هم در مرحله اول انتخابات نهم ریاست جمهوری و هم مرحله دوم از طرفداران و رأی دهندگان به دکتر احمدی نژاد بودند. حتی در همان مرحله اول که بعضی از علماء به صراحت از هاشمی رفسنجانی حمایت نموده بودند خانم معظم له، با اهداء طلا و جواهرات خود به ستاد دکتر احمدی نژاد در شهر مقدس قم، حمایت رسمی "علامه مصباح" را به همگان فهماند. در واقع می توان به تعبیر دیگری گفت که حضرت علامه مصباح یزدی و حضرت آیت الله خوشوقت (از علما و عرفای بزرگ تهران) از اولین حامیان و مدافعان سرسخت دکتر احمدی نژاد در میان اهل علم به شمار می روند. موفق و موید و در زیر سایه "آقا حضرت حجة بن الحسن _ روحی فداه _" باشید.***یاعلی***
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
آقاي علي از تنكابن تو به چه مستندي ايشان را علامه خطاب ميكني؟ تو با اين القاب ساختگي نه تنها به ايشان مقام و منزلت نميدي بلكه برعكس. حالا كه شما از چند و چون حمايتهاي ايشان خبر داريد بهتره كمي هم از حمايتهاي ايشان از حضرت امام بفرمائيد تا هوادارانش بدونن.
حسين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سلام حاج علي آقا خيلي ها طرفدار بودند ماها هم كه پول نداشتيم حنجره پاره مي كرديم اما الان چي ؟؟؟؟؟؟ فهميديم چه خبره البته از قبل خبر بود ولي يه جور ديگه خودشونو نشون داده بودن !!!
علی از تنکابن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
"بسم رب الحسین(ع)"
سلام جناب ناشناس، با کمال معذرت از آنجائی که از کامنت هایت در مخالفت از تقریبا تمامی خبرهای مذهبی و بعضا فحاشی و تهمت زدنت مشخص است که به گمانم شخص هتاک و به دور از منطق می باشید فلذا از جواب دادن به شما معذورم. زیرا گمانم این استکه شما دنبال جدل هستید نه گرفتن پاسخ!!! در ضمن در مورد پاسخ به خط آخر کامنتت می توانی به اعلامیه هائی که در حمایت از حضرت امام(ره) در قبل از انقلاب منتشر شده اند، رجوع و امضاهای حضرت علامه مصباح، را رویت نمائید! به همین مقدار پاسخ برای "شخص جنابعالی"! بسنده می نمایم. عاقبت به خیر باشید. ***یاعلی***
علی از تنکابن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
"بسم رب النبی (ص)"
حسین جان با عرض سلام و تقدیم ادب و احترام، ولا تیأسوا من رحمة الله ، واقعیت آن است که ما هم از بسیاری از عملکرد برخی افراد دور و بری دکتر احمدی نژاد ناراحت و گله مندیم. ولی حسین جان، به گفته حضرت آقا نیز ایمان داریم که این دولت از محبوبترین دولتها در صد ساله اخیر از مشروعیت تا به حال بوده است و دولت دنبال زاویه گرفتن از ولایت نمی باشد. لذا فقط به نیمه خالی لیوان نگاه نکنیم. تقریبا درد دل همه بچه های مذهبی یکی است ولی به احترام حضرت آقا که حمایت ویژه و احترام به دولت می گذارند، ما نیز در امتداد حضرت آقا، دولت و شخص دکتراحمدی نژاد را تکریم و محترم می شماریم نه بعضی از اشخاص دور و بر دکتر!!!
موفق باشید. ***یا حسین بن علی***
صداقتی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۰ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۰
۱
۱
بنام خدا وباسلام
سیاست های مش...... درنهادریاست جمهوری قطعا بدون پشتوانه نیست اگرکمی دقیقترشویم مش....... درست برخلاف روند ووجهه دولتی آقای احمد نژاد حرکت می کند اگرکمی به روند موضع گیریهای او نگاه کنیم متوجه می شویم این احتمال وجود دارد که مش...... یک نفوذی جهت استحاله دولت واندیشه انقلابی ودینی کتراحمدی نژاد می تواند باشدچرا که دریک بررسی می توان به این نتیجه رسید که مخالفان احمدی نژاد نتوانستند با تمام توانی که داشتند ضربه ای به دولت بزنند اما سیاستهای مش...... توانسته تاحدود زیادی هم محلی برای انتقادات به دولت ایجاد کند و هم وجهه عمومی دولت را تخریب کند به گونه ای که بسیاری از طرف داران دولت وشخص آقای احمدی نژاد کم کم به سمت انتقاد وتردیددرعملکردهای دکتر می پردازند،این مساله تا جائی پیش رفته است که انتصابات آقای دکترومهره هائی که انتخاب می شوند کمابیش ناشی ازتفکرآقای مش...... دیده می شوند که برداشتی به حق ودرست است،فرضا انتصاب فرد بی سروزبانی مثل آقای مش...... بدون پشتوانه های لازم حمایتی جز تضعیف دولت چه می تواند داشته باشد.البته مساله دیگری که مطرح است اینکه بعضی به زعم خود مش...... را مشاور ورئیس اتاق جنگ روانی دولت می دانند و فکرمی کنند مش...... با طرح مباحث خود فشارهای رسانه ای را به سمت خود جهت می دهد ومانند سیبل عمل می کند اما گمان نمی کنم این فرد آنقدرشخصیت بزرگواری داشته باشد که این گونه عمل کند به نظر می رسد ایشان مهره ای ازجناح مخالف دولت بوده وسعی دارد کاری که آنها نتوانستند درکم کردن محبوبیت دولت نماید ایشان ماموریت انجام آن راداشته باشند.امامساله مهمتراین است که نباید سطحی به مسائل نگاه کرد چرا که اگر دولت وشخص آقای احمدی نژاد دلسوز ملت و کشورهستند باید به فکر انتخابات دوربعد ریاست جمهوری هم باشند لازمه آن داشتن محبوبیت است که این مهره های پیشانی سفید مانند مش..... وبق..... وامثالهم نمی توانند آینده جریان مذهبی وانقلابی که حامی دکتراحمدی نژاد می باشند راتظمین نماتیند وبیم است دچار دوم خردادی دیگرشویم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۱ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۰
۱
۷
حافظه جامعه هنوز فراموش نکرده که در نشریه موسسه حضرت علامه با افتخار اعلام شد جهت حمایت از تبلیغات انتخاباتی آقای احمدی نژاد علامه طلاهای همسرشان را فروختند.کاش از شتابزدگیها درس می گرفتیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
خواهشا اینقدر سطحی قضاوت نکنید.
معلومه که در آن زمان جز رای دادن به احمدی نژاد چاره ی دیگری نداشتیم.
حتی اگر رای سفید میدادیم ، فاصله ی موسوی و احمدی نژاد کم میشد و معلوم نبود که فتنه 88 به کجا میرسید.
خود آقا در سال گذشته فرمودند که یکی از دلایل اینکه فتنه 88 زمین خورد این فاصله ی زیاد بین آراء احمدی نژاد و موسوی بوده.
علی از تنکابن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سلامتی خار چشم منافقین داخلی و خارجی و عمار امام خامنه ای، حضرت علامه مصباح یزدی 3 صلوات. ***یاعلی***
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۳ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۰
۴
۲
کاش یکی مشخص میکرد چرا احمدی نژاد اینقدر داره از این حلقه پیروی می کنه . به نظر من که 2تا حالت بیشتر نداره یا ................................................یا ..........................................