۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۰

انتصاب هاشمی‌ها یعنی میرزاده تسلیم شده

پركره ادامه داد: حضور مهدی، یاسر و فاطمه هاشمی نشان می‌دهد كه این دانشگاه بدون اعتنا به مردم، اهداف جناحی و خانوادگی را دنبال می‌كند و میرزاده در مقابل این خانواده با نفوذ قطعا حرفی برای گفتن نخواهد داشت و تسلیم اراده کانون‌های قدرت و ثروت شده است و به جای مصلحت كشور و جامعه مجبور است پاسخگوی مطالبات خاندان ذی‌نفوذ باشد.
کد خبر : ۱۹۵۰۴۱
صراط: مشاور عالی ریس سابق دانشگاه آزاد گفت: انتصاب فائزه هاشمی به عنوان معاون یكی از واحدها در ادامه بی‌ثباتی در مدیریت دانشگاه آزاد تعریف می‌شود و یك نوع بی‌احترامی به دستگاه قضا و مردم است.

محمد حسین پركره مشاور عالی ریس سابق دانشگاه آزاد با انتقاد از انتصاب فائزه هاشمی به عنوان معاون یكی از واحدها گفت: در زمان مدیریت فرهاد دانشجو گروهی از نزدیكان آقای هاشمی به فرهاد دانشجو گفتند كه اگر اجازه دهی برخی انتصابات را ما انجام دهیم می‌توانی برای سال‌های متمادی رئیس دانشگاه آزاد بمانی، اما فرهاد دانشجو به دلیل تعهد دینی و مسولیتی كه نسبت به اعتماد جامعه و رهبری معظم داشت سعی كرد بدون توجه به این فشارها افرادی را كه می‌توانند به دور از رانت و رابطه به دانشگاه كمك كنند را برای خدمت و مدیریت برگزیند.
 
وی ادامه داد: اتفاقات دوران مدیریت میرزاده و انتصاب افراد معلوم‌الحال و معاند با تفكرات امام راحل در دانشگاه آزاد و حضور برخی وابستگان به فتنه 88 نشان می‌دهد كه میرزاده بر خلاف فرهاد دانشجو تسلیم این موج سنگین قدرت شده است و دانشگاه آزاد در سیستم مدیریتی دچار چند دستگی و آشفتگی شده كه اینها همه معلول علتی به نام سهم‌خواهی سیاسی و جناحی است.
 
پركره ادامه داد: حضور مهدی، یاسر و فاطمه هاشمی نشان می‌دهد كه این دانشگاه بدون اعتنا به مردم،  اهداف جناحی و خانوادگی را دنبال می‌كند و میرزاده در مقابل این خانواده با نفوذ قطعا حرفی برای گفتن نخواهد داشت و تسلیم اراده کانون‌های قدرت و ثروت شده است و به جای مصلحت كشور و جامعه مجبور است پاسخگوی مطالبات خاندان ذی‌نفوذ باشد.
 
این فعال دانشجویی خاطر نشان كرد: انتصاب اخیر فائزه هاشمی به عنوان معاون یكی از واحدها نیز در ادامه بی‌ثباتی در مدیریت دانشگاه آزاد تعریف می‌شود و یك نوع بی‌احترامی به دستگاه قضا و مردم است.
 
فائزه هاشمی در سال 90 پس از اعلام حكم بدوی در شعبه 15 دادگاه انقلاب و تایید در دادگاه تجدیدنظر به جرم فعالیت تبلیغی علیه نظام، به شش ماه حبس و پنج سال محرومیت از فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و مطبوعاتی محكوم شده است و این حكم قطعی و لازم‌الاجراست كه متاسفانه دانشگاه آزاد اسلامی وی را بدون توجه به این محكومیت قضایی و با سهل‌انگاری حراست در این پست حساس منصوب کرده كه اقدامی بر خلاف قانون انجام شده و دیوان عدالت اداری، سازمان حراست‌های كل كشور، دستگاه قضا و مجلس باید نسبت به این بی‌احترامی‌ها و بی‌قانونی ها واكنش نشان دهند.
 
قائم مقام جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی خطاب به میرزاده نیز هشدار داد: این روند خطرناك در انتصابات و تبدیل شدن دانشگاه آزاد به مجمع الجزایر سیاسیون، تشكل‌های سیاسی را نیز مبتلا به كرده است و در آینده نزدیك شاهد برخی اتفاقات ناگوار خواهید بود و حتما گزارشی از آن به اطلاعتان خواهد رسید.
 
عضو باشگاه نخبگان در پاسخ به شایعه بازداشت فرزند رییس دانشگاه آزاد نیز گفت:  اینكه این شایعه چقدر صحت داشته باشد مهم نیست مهم آن است كه به جای آنكه خود فرد یا شخص میرزاده این موضوع را تكذیب یا تایید كند بازهم دانشگاه آزاد در این خصوص موضع گرفته است كه نشان می‌دهد دانشگاه وسیله‌ای شده است در اختیار آقازاده‌ها و البته عدم واكنش میرزاده و عدم حضور فرزندش برای رفع شبهات این شایعه رابه واقعیت بیشتر نزدیك می‌كند.
 
پركره در پایان از هییت امنا، مجلس، دولت و همه دلسوزان نظام خواست تا به كمك دانشگاه آزاد بیایند چرا كه ادامه این از هم گسیختگی مدیریتی و جزیره‌ای شدن این پایگاه علمی آینده آموزش عالی كشور و آینده جوانان ما را با ابهامی عجیب مواجه خواهد كرد.