۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۱

دیدار ظریف با نماینده جدید فائو در ایران

نماینده جدید فائو و رئیس جدید دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران و نماینده یونسکو نزد جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کردند.
کد خبر : ۱۹۵۰۵۸
صراط: ریموند ناکوزی نماینده جدید فائو در جمهوری اسلامی ایران با دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و اعتبارنامه خود را تقدیم کردد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به اهمیت نقش سازمان خواربار جهانی فائو در تجهیز و توسعه کشاورزی، جنگلداری، شیلات، محیط زیست و مدیریت آب، از گسترش همکاریهای جمهوری اسلامی ایران با فائو در بخش های مختلف استقبال کرد.

وی مدیریت آب را یکی از موضوعات مهم منطقه ای و جهانی برشمرد وآمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تقویت همکاریها، مشارکت در طرح ها و پروژه های منطقه ای و تبادل اطلاعات در زمینه های مورد علاقه و تخصصی فائو را اعلام کرد.    

ریموند ناکوزی نماینده جدید فائو در تهران در این دیدار خواستار مساعدت ، همکاری و مشارکت جمهوری اسلامی ایران در طرح های و برنامه های فائو گردید. وی با اشاره به سوابق همکاری جمهوری اسلامی ایران با سازمان خواربار جهانی، اظهار امیدواری نمود تهران در جهت تبیین و تعیین خط مشی کلان فائو در سطوح منطقه ای و دوجانبه کماکان پیشگام باشد.

دیدار رئیس جدید دفتر منطقه ای یونسکو در تهران با ظریف

خانم استر کونیش لاروش رئیس جدید دفتر منطقه ای یونسکو در تهران و نماینده یونسکو نزد جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان با دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار واعتبارنامه خود را تقدیم کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با اشاره به فعالیت های یونسکو در حوزه های آموزشی، علمی و فرهنگی، بر اراده جمهوری اسلامی ایران در گسترش همکاریهای متقابل در حوزه های تخصصی یونسکو در ابعاد دوجانبه، منطقه ای و بین المللی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان افراط گرایی و خشونت را از چالش های بزرگ جهانی برشمرد و خواستار توجه سازمانهای بین المللی بویژه یونسکو در حفظ و صیانت از حریم انسانها، اعتقادات مذهبی آنان و ابنیه تاریخی و مذهبی بعنوان میراث مشترک بشری درمناطق جنگ زده، بحران خیز و تحت سیطره تروریستها گردید. 

خانم استر کونیش لاروش رئیس جدید دفتر منطقه ای یونسکو در تهران و نماینده یونسکو نزد جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان نیز در این دیدار با اشاره به همکاریهای خوب جمهوری اسلامی ایران ویونسکو اظهار امیدواری نمود این همکاریها تقویت و استمرار یابد.

منبع: تسنیم