۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۴

ادعای اسراییل درباره گزارش اخیر آژانس

وی افزود: «عدم پاسخگویی ایران به سئوالات آژانس، مدرکی واضح از رفتارهای هسته‌ای عجیب ایران است. ایران هنوز تصمیم نگرفته فصل جدیدی در روابط خود با جهان بگشاید.»
کد خبر : ۱۹۵۲۳۷
صراط: وزیر اطلاعات و امور استراتژیک رژیم صهیونیستی با نادیده گرفتن بخش‌هایی از گزارش آژانس که به همکاری ایران با این نهاد بین‌المللی اذعان کرده، مدعی شد، این گزارش تردیدهایی را درباره امکان توافق با ایران به وجود آورده است.
 
روزنامه «جروزالم‌پست» در مطلبی با نقل بخشی از گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی مدعی شد، ایران نگرانی‌ها درباره تحقیقات خود در رابطه با «بمب اتمی» را تا ضرب‌الاجل تعیین شده، بر طرف نکرده است. این امر غرب را ناامید خواهد کرد و می‌تواند تلاش‌های شش کشور دخیل در مذاکره با ایران را نیز پیچیده سازد.
 
این روزنامه صهیونیستی در ادامه مدعی شد، اسرائیل اعلام کرده از گزارش آژانس اتمی درباره عدم پایبندی ایران به تعهداتش در رابطه با برنامه هسته‌ای شگفت‌زده نشده است. «یووال اشتینیتز»، وزیر اطلاعات و امور استراتژیک رژیم صهیونیستی در این باره مدعی شده: «رفتار ایران در قبال آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تردیدهایی را در رابطه با توانایی قدرت‌های جهان برای دستیابی به توافقی جامع و خشنودکننده با ایران به وجود آورده است.»
 
وی افزود: «عدم پاسخگویی ایران به سئوالات آژانس، مدرکی واضح از رفتارهای هسته‌ای عجیب ایران است. ایران هنوز تصمیم نگرفته فصل جدیدی در روابط خود با جهان بگشاید.»
 
یک مقام اسرائیلی نیز مدعی شد: «هر کسی معتقد است ایرانی‌ها خواست خود برای ساخت سلاح هسته ای را رها کرده‌اند و ناگهان شفاف عمل خواهند کرد، خود را فریب می‌دهد.»
 
بر اساس این گزارش، قرار است اشتینیتز به همراه هیئتی بلندپایه، هفته جاری عازم واشنگتن شود و مباحث استراتژیکی با طرف آمریکایی داشته باشد که تمرکز این مباحث بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران خواهد بود. این دیدار قرار است پیش از دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 در نیویورک انجام شود.
منبع: فارس