۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۶

وعده جدید وزیر بهداشت برای دانشجویان

وزیر بهداشت و درمان آموزش پزشکی گفت: تا پنج سال اینده تمامی دانشجویان با پرداخت هزینه وارد دانشگاه می‌شوند در حال حاضر نیز مصوب شده ‌۲۰ درصد دانشجویان با پرداخت هزینه وارد دانشگاه شوند.
کد خبر : ۱۹۵۳۰۳
صراط: سید حسن هاشمی عصر امروز در جمع تشکل‌های دانشجویی دانشکده علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی موظف کرده است که هرساله 20 درصد دانشجویان از طریق پرداخت هزینه وارد دانشگاه شوند و ظرف پنج سال آینده تمام دانشجویان با پرداخت هزینه پذیرش می‌شوند.

وی  افزود: عدم یکپارچگی و با هم نبودن دستگاه های دانشجویی چیزی است که من در این یک سال بیان نکرده بودم اما همواره منتقد آن هستم  جریان‌های زیادی در حال فعالیت هستند اما مرزی میان آنها نیست.

هاشمی با تاکید بر این که هیچ گونه فعالیتی در جریان‌ها، احزاب، و گروه‌ها و ستادها نداشته است خاطرنشان کرد: هرگز در این جریان‌ها حضور نداشته‌ام اما این به معنای بی تفاوتی نیست  افراد می‌توانند حضور قلبی و فکرییخود را در این جریان‌ها نشان دهند.

وی گفت: ما باید در همه عرصه‌ها قدرت جذب را افزایش دهیم تا فرصت‌هایی برای جذب افراد با نگرش‌های دیگر فراهم کنیم تا از این طریق همه افراد با طرز فکر‌های متفاوت از کاروان دولت بهره‌مند شوند.

وزیر بهداشت و درمان آموزش پزشکی با اشاره به اینکه پخش کلیپی که از من در مجلس پخش شده  ساختگی است.

هاشمی خطاب به خواسته‌های تشکل‌های دانشجویی اظهار کرد: راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی و هنری در وزارت خانه پیگیری می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: رمز موفقیت مردم در پیروزی وحدت و یکپارچگی است که در رسیدن به اهداف ارزش‌مند باید همدلی را همراه داشته باشیم.

در این مراسم پنج نماینده از تشکل‌های سازمان دانشجویان، بسیج، انجمن اسلامی، کانون‌های فرهنگی و هنری و جامعه اسلامی درخواست‌های خود را مبنی بر  توجه بیشتر به مسائل فرهنگی و ایجاد معاونت فرهنگی در بیمارستانها، جلوگیری از توسعه رشته‌ها دندان‌پزشکی،‌ داروسازی و پزشکی در بخش بین‌الملل، جلوگیری از فعالیت نیروهای بدون آموزش در عطاری‌ها و طب سنتی بیان کردند.

منبع: تسنیم