۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۷

اسرائیل برای جنگ باحزب‌الله آماده‌می‌شود

ده روز پس از برقراری آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت در غزه، روزنامه تایمز اسرائیل از برنامه‌ریزی این رژیم برای جنگی "بسیار شدید" با حزب الله لبنان خبر داد.
کد خبر : ۱۹۵۳۵۰
صراط: شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی با انتشار مضمون گزارش روزنامه "تایمز اسرائیل" اعلام کرد: حزب الله لبنان دارای بیش از 100 هزار موشک کوتاه و میان برد (10 برابر موشک های حماس) و 5 هزار موشک دور برد است. موشک های دور برد حزب الله هوشمند و قابلیت حمل کلاهک های انفجاری یک تنی را دارد و تمام مناطق سرزمین های اشغالی در تیررس حزب الله است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سال 2012 به بان کی مون دبیر کل سازمان ملل هشدار داده بود که این رژیم در جنگ آتی علیه حزب الله مناطق مسکونی در روستاهای جنوب لبنان را که حزب الله از آنجا موشک شلیک می کند، هدف قرار خواهد داد.

"دان گولدفس"، فرمانده یک گردان پیاده نظام رژیم صهیونیستی درباره جنگ آتی با حزب الله به تایمز گفت: چنین جنگی با جنگ اخیر علیه حماس متفاوت خواهد بود؛ جنگی که در آن بیش از 2 هزارفلسطینی و 72 سرباز اسرائیلی کشته شدند.

وی افزود: باید توان نظامی زیادی را به کار گیریم و با عزم و اراده ای قوی تر عمل کنیم تا به سرعت بر حزب الله پیروز شویم. گولدفس با اعتراف به ضعف های سامانه "گنبد آهنین" ( سامانه موشکی اسرائیل) گفت: گنبد آهنین توان مقابله با نوع وحجم موشک های حزب الله را ندارد، لذا اسرائیل باید دست به مانور سریعی بزند و متعهدانه عمل کند تا بتواند در این درگیری قاطعانه پیروز شود.

وی افزود: هر که فکر می کند حزب الله به خاطر جنگ در کنار بشار اسد در سوریه و خسارت هایی که متحمل شده با مشکلاتی مواجه شده است، اشتباه می کند. گولدفس تونل های احتمالی متعلق به حزب الله در جنوب لبنان و شمال فلسطین اشغالی را نگرانی دیگر این رژیم توصیف کرد و گفت: وقتی در مناطق مرزی غزه تونل وجود دارد، منطقی است که در آنجا نیز تونل حفر شده باشد.

به گفته گولدفس 11 نظامی صهیونیست در جنگ غزه توسط نیروهایی که از تونل های حفر شده مرزی به نظامیان اسرائیلی حمله کرده بودند، کشته شدند.

بر پایه این گزارش، یکی از مقامات اسرائیلی در شمال سرزمین های اشغالی گفت: دهها نفر از ساکنان مناطق مرزی می گویند از سال 2006 تاکنون صداهایی را از زیر خانه شان شنیده اند که به نظر مربوط به حفر کردن تونل است.

در این گزارش آمده است: حزب الله اکنون تجربه 3 سال جنگ در میدان نبرد را دارد و توانمندی های نظامی و اعتماد به نفس پیشتری دارد.
منبع: العالم