۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱

مسیر هوایی ایرانو امارات یکطرفه شد

مدیرکل دفتر نظارت برعملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: با توجه به ضرورت افزایش سطح ایمنی و ظرفیت پذیرش ترافیک پروازهای حوزه جنوب خلیج فارس به اروپا، مسیر هوایی بین ایران و امارات یکطرفه شد.
کد خبر : ۱۹۵۴۴۸
صراط: مدیرکل دفتر نظارت برعملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: با توجه به ضرورت افزایش سطح ایمنی و ظرفیت پذیرش ترافیک پروازهای حوزه جنوب خلیج فارس به اروپا، مسیر هوایی بین ایران و امارات یکطرفه شد.

به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، سعید اکبری افزود: سقوط هواپیمای مالزیایی در آسمان اوکراین، مسدود شدن فضای این کشور بر روی پروازهای عبوری و همچنین محدودیت های ایجاد شده برای عبور از فضای عراق، موجب شد تا ایرلاین‌های خارجی به ‌دنبال مسیرهای امن برای هواپیماهای خود باشند به همین دلیل حجم درخواست برای پرواز از فضای جمهوری اسلامی ایران به میزان بی‌سابقه‌ای افزایش یافت.
 
وی با بیان اینکه تاکنون پروازهای جنوب به شمال و شمال به جنوب از یک راه هوایی انجام می شد، افزود: به همین منظور دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری با همکاری شرکت فرودگاههای کشور به بازنگری در توافقنامه تبادل ترافیک هوایی با سازمان هواپیمایی کشوری امارات متحده عربی اقدام کرد.
 
مدیرکل دفتر نظارت برعملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: پس از تبادل پیشنهادات از هر دو سو پیش نویس تفاهم نامه جدید (LOA) مورد موافقت طرفین قرار گرفت.
 
اکبری خاطرنشان کرد: براساس مفاد این پیش نویس مقرر شد با توجه به ضرورت افزایش سطح ایمنی و ظرفیت پذیرش ترافیک، مسیر هوایی بین دو کشور به صورت راه های یک طرفه درآمده و با برقراری مسیر جنوب به شمال غرب، کریدور هوایی از طریق کشورمان ظرفیت قبول ترافیک پروازهای حوزه جنوب خلیج فارس به اروپا را به نحو چشمگیری افزایش یابد و از این پس، پروازهای مسیر مذکور از مسیرهای یک طرفه جنوب به شمال و شمال به جنوب انجام خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: در جهت حفظ ایمنی پروازها و تنظیم جریان ترافیک هوایی به ویژه تسهیل در جریان ترافیکهوایی آسیا – اروپا مذاکره با مقامات کشورهای همسایه از جمله بحرین و پاکستان نیز در دستور کار قرار دارد.
منبع: تسنیم