۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶

مبلمان پارک‌های اصفهان استاندارد نیست

یک تولید کننده مبلمان شهری گفت: بر اساس کارشناسی‌های صورت گرفته بیش از 95 درصد وسایل استفاده شده در پارک‌های شهر اصفهان استاندارد نیستند.
کد خبر : ۱۹۵۴۵۲
صراط:محمد مهدی‌پور اظهارکرد: شهرداری اصفهان به جای استفاده از نظرات کارشناسی شرکت‌های معتبر سازنده وسایل فلزی استاندارد در پارک‌ها، سازمان زیبا سازی شهر را مسؤل رسیدگی به این مسائل کرده است و این سازمان نیز به صورت غیر اصولی به این مسئله رسیدگی می‌کند.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد فقر مالی یکی از دلایل مهم عدم تمایل شهرداری‌ها به خرید وسایل استاندارد مبلمان شهری است، چراکه هیچ کدام از شرکت‌های معتبر ملی و فعال در زمینه مبلمان شهری رغبتی به فروش اقساطی محصولات خود به شهرداری‌ها، دهداری‌ها و یا بخشداری‌ها نشان نمی‌دهند.

نهادهای ناظر زیر مجموعه خود شهرداری هستند!

مدیر عامل شرکت مهد تجارت میهن افزود: اداره کل استاندارد نیز تاکنون نتوانسته است حمایت شایسته‌ای از شرکت‌های تحت پوشش خود داشته باشد، چراکه در عمل دیده شده نهادهایی بر عملکرد شهرداری‌ها نظارت دارند که زیر مجموعه خود آنها هستند و در صورت بروز حادثه در اماکن عمومی تفریحی عامل بروز مشکل را به گونه‌ای اعلام می‌کنند که تقصیری متوجه شهرداری‌ها نباشد.

مهدی‌پور گفت: اداره کل استاندارد نمی‌تواند نظر کارشناسی خود را در باره عدم استانداردسازی پارک‌های اصفهان به صورت قانونی اعمال کند، چرا که در این صورت مجبور است همه پارک‌های اصفهان را پلمب کند و این اقدام به طور قطع از طرف مسئولان استانی با مخالفت جدی روبه رو خواهد شد.

وی ادامه داد: پارک‌ها در ایران بیمه هستند و یک شهردار یقین دارد که در صورت بروز هر گونه حادثه‌ای در پارک‌ها یا فضای عمومی شرکت بیمه غرامت ایجاد شده را می‌پردازد.

این تولید کننده مبلمان شهری گفت: اداره کل استاندارد نمی‌تواند درباره عدم استانداردسازی پارک‌های اصفهان نظر کارشناسی خود را اعمال کند، زیرا در این صورت مجبور است تمام پارک‌های اصفهان را پلمب کند.

خرید مبلمان شهری از شرکت‌های بی نام و نشان

مهدی‌پور اظهار کرد: در هشتمین نمایشگاه بین المللی مبلمان شهری استان اصفهان از میان مجموع همه مشارکت کنندگان کشوری و بین المللی این نمایشگاه تنها محصولات دو شرکت دارای نشان استاندارد ملی و جهانی بودند و در نهایت نیز شهرداری اصفهان اقلام مورد نیاز خود را از شرکتی تهیه کرد که هیچ نشان استانداری نداشت.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه مبلمان شهری در شهرستان نجف آباد، گفت: این نمایشگاه کاملاً ملی و دومین نمایشگاه فوق تخصصی مبلمان شهری در کشور است که با اعتبار دو میلیارد ریال و با مشارکت 70 درصدی بخش خصوصی راه اندازی شده است.

مدیرعامل شرکت مهد تجارت میهن تصریح کرد: این نمایشگاه به همت شرکت آینده سازان شهر ایده آل، تعدادی از شرکت‌های پلی اتیلن و شهرداری نجف آباد برگزار شده و قرار است روند برپایی نمایشگاه به صورت شهرستانی در سایر شهرستان‌های علاقه‌مند به استاندارد سازی اماکن عمومی برگزار شود.

مهدی‌پور خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه مشارکت کنندگانی از استان‌های اصفهان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی حضور دارند و محصولات ارائه شده در این نمایشگاه به صورت 100 درصد استاندارد به مخاطبان عرضه می‌شود.

وی گفت: مردم شایستگی استفاده از امکانات استاندارد شهری را دارند و این نمایشگاه فرصت مناسبی است که آنها بتوانند مسؤلان شهرستانی خود را در خرید نوع مرغوب و استاندارد وسایل بازی برای پارک‌ها یاری کنند.
منبع: ایسنا