۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷

چند مشکل حل‌نشدنی تهران

در روی خط تهران دوشنبه این هفته پیگیری موضوع های نبود پله های برقی در ایستگاه های مترو، آلاینده های محیط زیست، تقاطع بزرگراه امام علی(ع) و محلاتی، قطعی برق در روستای زمان آباد، برچسب‌های تبلیغاتی در منازل اهالی سعادت آباد صورت گرفت.
کد خبر : ۱۹۵۶۸۲
صراط: در روی خط تهران دوشنبه این هفته پیگیری موضوع های نبود پله های برقی در ایستگاه های مترو، آلاینده های محیط زیست، تقاطع بزرگراه امام علی(ع) و محلاتی، قطعی برق در روستای زمان آباد، برچسب‌های تبلیغاتی در منازل اهالی سعادت آباد صورت گرفت.
 
در سالهای اخیر یکی از مهمترین بخش سیستم حمل و نقل عمومی وارد بازار شد و تاکنون جایگاه مناسبی در میان شهروندان داشته است.
 
مسافران بسیاری از نقاط مختلف شهر تهران برای صرفه جویی در وقت و دسترسی آسانتر به مقصدشان از مترو استفاده می کنند اما هنوز پس از گذشت 3 سال بسیاری از ایستگاه های مترو فاقد پله‌های برقی‌اند، شهروندان شهر بزرگ تهران و مسافران خطوط مختلف مترو  از روی خطر تهران خواستار رسیدگی به این  مشکل  شده‌اند.
 
موضوع را با هابیل درویش مدیر عامل مترو تهران در میان گذاشتیم ایشان در پاسخ گفت: 19 ایستگاه در خط 4 در حال بهره برداری  است، در 2 ایستگاه از این 19 ایستگاه پله برقی نصب شده است، 138 پله برقی در  تمام ایستگاه‌های مترو به  بهره‌برداری رسیده و 11 دستگاه پله برقی برای 2 ایستگاه تا پایان شهریور ماه سال جاری به بهره برداری می رسد.
 
در حال حاضر تیم های متعددی به صورت مستمر برای نصب پله های برقی در ایستگاه‌های مترو فعال‌اند تا پایان شهریور و اول مهر ماه ایستگاهی در تهران فاقد پله برقی نخواهند بود، در  5 ایستگاه خطر 3 مترو و 36 دستگاه تا پایان شهریور نصب و تا پایان سال 93 بیش از 300 دستگاه از اول مهر ماهی 20 دستگاه وارد کشور  خواهد شد و در تمام ایستگاه‌های مترو پله برقی نصب می شود.
 
*ماجرایی که هیچ وقت به پایان نمی‌رسد...!؟
 
 یکی از مهمتریت دغدغه های اهالی شهر بزرگ تهران آلاینده‌های محیط زیست است که هیچ وقت  به پایان نمی‌رسد.
 
این بار نیز شهروندان از روی خطر  تهران خواستند تا مشکل آلاینده های محیط زیست و بوی نامطبوع فاضلاب های تقاطع بزرگراه امام  علی(ع) و محلاتی را به گوش  مسئولان برسانند شاید چاره ای برای رفع این معضل بزرگ اندیشیده شود.
 
موضوع را با مسئولان شرکت فاضلاب تهران در میان گذاشتیم آنها قول دادند تا ظرف مدت 2 یا 3 روز آینده این مشکل را برطرف سازند.
 
مدیر روابط عمومی شرکت فاضلاب  تهران در این باره به روی خطر تهران گفت: بوی بد فاضلاب در منطقه 15 در تقاطع محلاتی و بزرگراه امام علی(ع) برای رفع و پیگیری شده است.
 
*حکایت قطعی برق روستای زمان آباد در شهر ری تهران...!؟
 
روستای زمان آباد در شهر ری تهران این روزها با مشکل قطعی برق مداوم مواجه شده است.
 
به طوری که اهالی این روستا گلایه دارند روزی 5 یا 6 بار برق منطقه شان قطع می شود و تمام وسایل برقی آنها سوخته است.
 
منطقه برق روستای زمان آباد در شهر ری تهران در حال حاضر در خاوران است در صورتی که در گذشته منطقه برق این روستا در شهر روی بوده است اهالی  روستای زمان آباد بر این باورند در زمانی که منطقه برقی این روستا در منطقه شهر ری بود رسیدگی بیشتری به قطعی برق این منطقه می‌شد اما در حال حاضر هیچ مسئولی پاسخگوی این مشکل بزرگ نیست.
 
*نمایشگاهی از برچسب‌های تبلیغاتی در و دیوارهای منازل شهروندان سعادت آباد
 
این روزها آنقدر برچسب‌های تبلیغاتی بر روی در و دیوارهای منازل اهالی خیابانی در سعادت آباد زیاد  شده که تبدیل به یک نمایشگاه برچسب‌های تبلیغاتی شده است.
 
اهالی سعادت آباد تصویری از برچسب‌های تبیلغاتی بر در و دیوارهای منازلشان به روی خط تهران ارسال  کرده‌اند تا مسئولان با مشاهده این تصاویر چاره‌ای برای رفع این معضل بزرگ بیاندیشند.
 
روی خط تهران این موضوع را پیگیری خواهد کرد و امیدواریم مسئولان با دیدن این تصاویر چاره‌ای برای رفع این مشکل بیاندیشند.