۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰

اظهارات چمران درباره ابهامات بودجه شهرداری

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه همه اعضای شورا باید نسبت به مسائل شهری و عملکرد شهرداری حساس باشند، گفت: من ۱۰ سال رئیس شورا بوده ام و دوباره رئیس شدن برایم پیروزی نیست.
کد خبر : ۱۹۵۷۱۶
صراط: رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه همه اعضای شورا باید نسبت به مسائل شهری و عملکرد شهرداری حساس باشند، گفت: من ۱۰ سال رئیس شورا بوده ام و دوباره رئیس شدن برایم پیروزی نیست.

مهدی چمران در جلسه علنی امروز شورا در پاسخ به اظهارات اسماعیل دوستی درباره هزینه های فاقد سند و فاقد اعتبار گفت: بارها گفته ام ما هزینه فاقد سند نداریم، چون اگر سند نداشت، نمی توانستند آمار آن را هم جمع کنند. اما افتخار ما این است که از سال 82 به بعد حسابرسی را بعد از سال های سال باب کردیم.
 
وی خطاب به دوستی ادامه داد: خود شما هم وقتی در شهرداری بودید، حسابرسی نکردید. اما ما این کار را انجام دادیم و بعد حساب های 15 سال قبل از آن را هم درآوردیم و به رقم فاقد رسیدند و این اصطلاحی است که در این خصوص به کار می برند، وگرنه معنی اش این نیست که هزینه هایی هست که سند ندارد.
 
چمران اضافه کرد: شهرداری در مورد پروژه های فاقد اعتبار باید روال قانونی خود را طی کند و در غیر این صورت حتی اگر خود شما هم این موضوع را بپذیرید، من نمی پذیرم. همه ما نسبت به این قبیل مسائل حساس هستیم و توصیه می کنم که چنین هم باشیم، چون به نفع شهر و شهرداری است و به عنوان چشمان ناظر بر شهرداری و کل شهر وظیفه داریم که حساس باشیم، در غیر این صورت وظیفه نمایندگی خود را انجام نداده ایم.
 
رئیس شورای شهر گفت: جای آن نیست که من بگویم شهرداری از کجا به کجا رسیده که امروز همه شرایط مالی و مسائل دیگر آن شفاف است. اما همین قدر بگویم روزی که من به شورا آمدم، دوست عزیزی که در آن زمان مسئولیت داشت، گفت بودجه ای که ما برای شهرداری تصویب می کنیم، یک بودجه است و یک بودجه هم خود شهرداری دارد که شما از آن مطلع نمی شوید و بسیار بیشتر از بودجه مصوب است. شهرداری از چنین اوضاعی به اینجا رسیده است.
 
وی سپس در پاسخ به کنایه دوستی درباره پیروزی در انتخابات هیات رئیسه شورا گفت: این نه پیروزی است و نه شکست. من 10 سال رئیس شورا بوده ام، حالا به نظر شما دوباره رئیس شدن برای من پیروزی است؟ اگر مسجدجامعی مسجدجامعی است، به خاطر این نیست که روی این صندلی نشسته بود. ما از کوچه مسجدجامع و زمانی که همسایه شان بودیم، او و خانواده اش را می شناسیم و او هم درباره ما همین طور است.
منبع: فارس