۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰
کنعانی:

اقتصاد مقاومتی با رانت اطلاعاتی مقابله کند

رئیس کمیسیون طرح و برنامه اقتصاد کلان مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رانت اطلاعاتی، مهم‌ترین عامل رانت‌خواری است و در اقتصاد مقاومتی باید جلوی این مسائل گرفته شود.
کد خبر : ۱۹۵۸۸۸
صراط: حسین کنعانی صبح امروز در همایش اقتصاد مقاومتی در سالن مصباح مجموعه دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) ساری، اظهار داشت: پایه و اساس اقتصاد مقاومتی، اقتصاد مردمی است.
 
وی ادامه داد: از خصلت‌های مقام معظم رهبری، نگاه به آینده است.
 
کنعانی با اشاره به اینکه نسل چهارم انقلاب، این ثمره را در دست گرفته‌اند و با نگاه به آینده باید امور را به پیش ببرند، افزود: اقتصاد مقاومتی از مولفه‌های نگاه به آینده و دوراندیشی است.
 
وی با بیان اینکه نگاه دولت به اقتصاد، نگاه علمی است، تصریح کرد: این یک جهش بزرگ در مسائل اقتصادی کشور است.
 
رئیس کمیسیون طرح و برنامه اقتصاد کلان مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه مدیران استانی جایگاه خود را در پازل اقتصاد مقاومتی، ترسیم کنند، ادامه ‌داد: اقتصاد مردمی، اقتصاد دانش‌بنیان، اقتصاد با کاهش وابستگی به نفت، اقتصاد با ثبات و رقابت‌پذیر، اقتصاد با فضای شفاف و سالم، اقتصاد با دیپلماسی فعال، اقتصاد درون‌زا و اقتصاد عدالت بنیان از مولفه‌های کلیدی اقتصاد مقاومتی است.
 
وی گفت: رانت اطلاعاتی، مهم‌ترین عامل رانت‌خواری است و در اقتصاد مقاومتی باید جلوی این مسائل گرفته شود.
 
وی با بیان اینکه نیازمند تجاری سازی یافته‌های علمی هستیم، افزود: هند با تکیه بر همین مسئله، درآمدهای زیادی کسب می‌کند.
 
کنعانی با اشاره به اینکه اقتصاد ما تک محصولی است و ما مدیران هزینه هستیم، تصریح کرد: باید به سمت کاهش اتکای بودجه و درآمدهای دولت به منابع نفت و جایگزینی با درآمدهای پایدار مالیاتی، صادرات غیرنفتی، صادرات دانش فنی و ... برویم.
 
وی با بیان اینکه دولت نباید رقیب بخش خصوصی شود، افزود: بخش خصوصی باید امنیت سرمایه‌گذاری را احساس کند.
منبع: فارس