۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۹

اظهارات اژه‌ای درباره اینترنت ارزان

معاون اول قوه قضاییه گفت: خبرنگار واشنگتن پست همچنان در بازداشت به سر می‌برد و هنوز هیچ اتفاق خاصی در مورد پرونده وی نیفتاده است.
کد خبر : ۱۹۵۹۰۶
صراط: معاون اول قوه قضاییه گفت: خبرنگار واشنگتن پست همچنان در بازداشت به سر می‌برد و هنوز هیچ اتفاق خاصی در مورد پرونده وی نیفتاده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین"غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای" در حاشیه مراسم تحلیف کارآموزان قوه قضاییه در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سوال که آیا مراسم تحلیف امروز به جبران کمبود نیروی انسانی در دادگاه قضا کمک می‌کند، اظهارداشت: در سنوات اخیر از برنامه مورد نظر جلوتر هستیم و نیروهای خوبی آموزش دیده‌اند و امروز عده‌ای با به جا آوردن تحلیف کار خود را شروع کرده‌اند.
 
وی ادامه داد: امیدواریم با جذب نیروهای جوان که معلومات حوزوی و دانشگاهی خوبی دارند بحث عدالت محقق شود.
 
معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: موضوعات مربوط به نیروی انسانی اعم از کادر قضایی و اداری در یک معاونت جمع شده است و تجمیع کارها در یک معاونت موجب تسریع در گزینش و آموزش افراد می‌شود.
 
وی با ابراز امیدواری از این که با طی این روند تکلیف افراد زودتر مشخص شود ادامه داد: امیدواریم کسانی که پذیرفته می‌شوند زودتر جذب شوند و کسانی که پذیرفته نمی‌شوند سریع‌تر مطلع شوند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در پاسخ به این سوال که آیا رئیس قوه قضاییه شخصا در مراسم جلسه شورای عالی فضای مجازی شرکت خواهد کرد گفت: قوه قضاییه دو عضو حقوقی دارد یکی شخص رئیس قوه و دیگری دادستان کل کشور حجت‌الاسلام رئیسی، که در آن شرکت می‌کنند.   
 
دادستان اسبق کل کشور در پاسخ به این سوال که توسعه پهنای باند که در شورای عالی فضای مجازی مطرح شده در چه وضعیتی است و نظر قوه در این باره چیست افزود: همه به دنبال آن هستیم که مردم احساس اینترنت ارزان داشته باشند، در حال حاضر مردم سرویس اینترنت را گران دریافت می‌کنند و مسئولین باید برای ارزان شدن این سرویس تلاش کنند.
 
وی تاکید کرد: مردم نیاز به سرویس اینترنت دارند اما مانند آب و هوا و غذا نیازمند نوع سالم و سلامت آن هستند بنابراین انتظار از مسئولین ذیربط این است که ضمن بالا بردن سرویس‌دهی مناسب و ارزان قیمت با ملی کردن زیرساخت‌ها یک سرویس اینترنت بهداشتی به مردم تحویل دهند.   
 
خبرنگار دیگری پرسید در دادگاه، تعیین وقت دیر به دیر صورت می‌گیرد، ضمن این که اگر وقتی تمدید و یا تجدید شود اطلاع داده نمی‌شود در بعضی موارد هم در صورت مراجعه افراد به دادگاه قاضی مرخصی است برای این موارد چه اقدامی انجام شده است که حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای پاسخ داد: در دو بخش اول در اصلاح هر چه سریعتر این موارد داریم در صورتی که وقت دادگاه تمدید شود به طرفین اطلاع‌رسانی شود.
 
وی اشاره کرد: در بعضی موارد ممکن است قاضی دچار مسئله شود و یا به مرخصی رود در این مواقع سعی می‌کنیم شخص دیگری جایگزین شود که البته کار ساده‌ای نیست.
 
وی ادامه داد: سعی ما بر این است که وقت‌های رسیدگی کوتاه‌تر شود بنده ده روز پیش بخش نامه‌ای به تمام روسای کل دادگستری‌‌های کشور ابلاغ کردم که تمام شهرستان‌ها پرونده‌های تجدید نظر خود را اعلام کنند مشکلات خود را پیرامون آن بررسی کنند و هم چنین تعداد قاضی مورد نیاز را اعلام کنند بعضی جواب دادند و جواب بقیه هم تا آخر هفته به دست ما می‌رسد تا به این وسیله با یک جمع بندی کامل و اعمال مدیریت صحیح و کمک‌های جانبی هماهنگی‌های لازم حداقل در مورد پرونده‌های کیفری و تجدید نظر استان‌ها انجام شود.
 
معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به این سوال که آخرین وضعیت پرونده خبرنگار بازداشت شده واشنگتن پست چیست گفت: هنوز هیچ اتفاق خاصی نیفتاده و خبرنگار مذکور در بازداشت به سر می‌برد.