۲۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۵

"برای رياست جمهوری مجدد لياقت دارم!"

وي همچنين در خصوص انتخاب مجدد خود به عنوان رئيس جمهوري آمريكا گفت: گمان مي‌كنم اقتصاد كشور ارتقا خواهد يافت و تا نوامبر 2012 راي دهندگان احساس خواهند كرد كه من لياقت يك دوره ديگررياست جمهوري را دارم.
کد خبر : ۱۹۵۹۲

ایسنا: رئيس جمهوري آمريكا تاكيد كرد كه خروج تدريجي نيروهاي آمريكايي از افغانستان در تابستان جاري حائز اهميت است و تنها يك حركتي نمادين محسوب نمي‌شود.

باراك اوباما، رئيس جمهوري آمريكا در گفتگو با خبرگزاري آسوشيتدپرس گفت كه براي خروج از افغانستان منتظر اظهار نظر ديويد پترائوس، فرمانده نيروهاي ناتو و آمريكا در افغانستان و شرايط ميداني است.

اوباما گفت: خروج نيروهاي آمريكايي از افغانستان قابل توجه بوده و مردم آن را به عنوان يك روند واقعي انتقال مشاهده خواهند كرد.

وي افزود كه انقلابيون ليبي و نيروهاي معمر قذافي، رهبر اين كشور به بن بست رسيده‌اند، اما وي از عمليات هوايي ناتو در ليبي راضي است.

اوباما گفت: هدف ما هم اكنون تحت فشار قرار دادن معمر قذافي است كه از راه‌هاي مختلف اين كار را انجام مي دهيم.

اوباما همچنين در خصوص مساله ليبي اظهار كرد لزومي نمي بيند كه مشاركت مستقيم آمريكا را در اعمال منطقه پرواز ممنوع از سر بگيرد و خاطرنشان كرد: ما قذافي را با روش‌هاي مختلف تحت فشار قرار داده‌ايم و وي بدون پول و تجهيزات باقي مانده است.

وي همچنين اذعان كرد: عمليات نظامي در ليبي با مشكلاتي مواجه است اما از عملكرد ناتو تقديرمي‌كنم.

وي در پاسخ به اين سوال كه حمام خون در ليبي به راه افتاده و وي قصد دارد چه كند؟ گفت: انتظار نداشته باشيد ظرف سه هفته عمليات‌هاي هوايي ناتو منجر به كناره گيري قذافي شود. ما در پيروي از قطعنامه سازمان ملل در حمايت از غيرنظاميان به خوبي عمل كرده‌ايم. ما كاري كرده‌ايم تا قذافي براي تجهيز دوباره خود با مشكل مواجه شود. بايد بدانيم كه بدون حضور نيروي زميني كار ما با مشكل مواجه مي‌شود. در اين موقعيت به دليل عملكرد مثبت هم پيمانان خود نيازي به تغيير سياست خود نمي بينيم.

وي تاكيد كرد: اطمينان دارم قذافي سرانجام مجبور به كناره گيري از قدرت خواهد شد و نيازي نيست در اين مرحله آمريكا سياست‌هاي خود را تغيير دهد.

رئيس جمهوري آمريكا درباره زندان گوانتانامو در كوبا نيز اظهار كرد: هنوز هم معتقد هستم بايد اين زندان بسته شود. اين زندان در دوران رياست جمهوري جورج بوش، رئيس جمهور قبلي آمريكا باز شد و اكنون بايد بسته شود اما به علت مخالفت‌هايي كه در كنگره وجود دارد اين اقدام به سرعت انجام نخواهد شد.

وي در خصوص گزينه مورد نظرش براي جانشيني رابرت گيتس، وزير دفاع آمريكا اظهار نظري نكرد.

گزينه هاي مطرح شده از جمله اينكه هيلاري كلينتون، وزير امور خارجه آمريكا جايگزين وي شود، وجود دارد.

وي با تقدير از عملكرد هيلاري كلينتون از وي به عنوان مهره ‌اصلي سياست خارجي دولت خود ياد كرد.

اوباما گفت: گيتس به عنوان بهترين وزير دفاع در تاريخ آمريكا خدمت كرده است. اگر بتوانم وي را دوباره در همين سمت بكار بگيرم، اين كار را خواهم كرد. عملكرد وي هم در افغانستان و هم در بازسازي ساختارهاي وزارت دفاع تحسين برانگيز است.

اوباما در پاسخ به اين سوال كه بزرگترين نقطه ضعفي كه وي قصد دارد با انتخاب مجدد خود در انتخابات 2012آن را تصيح كند چيست؟ گفت: بسيار نگران وضعيت اقتصادي هستم، چرا كه هنوز تعدادي زيادي از افراد وجود دارند كه بيكار هستند و تحت فشار اجتماعي قرار دارند.

وي همچنين در خصوص انتخاب مجدد خود به عنوان رئيس جمهوري آمريكا گفت: گمان مي‌كنم اقتصاد كشور ارتقا خواهد يافت و تا نوامبر 2012 راي دهندگان احساس خواهند كرد كه من لياقت يك دوره ديگررياست جمهوري را دارم.

وي تاكيد كرد كه‌ اقتصاد آمريكا را در سال 2009 از ركود نجات داده است و اين تنها به خاطر سياست هايي بوده كه اتخاذ كرده است.

وي تاكيد كرد كه كشور را به حال رقابتي تبديل مي‌كند و وي بهترين كسي است كه مي‌تواند اين كار را به درستي انجام دهد.

نظرات بینندگان
کوروش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۰ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۰
۰
۰
مهم نظر سازمان سیاست نه تو
مهران آزادپی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۹ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۰
۰
۰
فکر کنم اشکش ، اشک تمساحه - چون فقط از یکی از چشماش میاد - یاشاید هم به فکر عقوبتی افتاده که به خاطر قتل عام یک میلیون آدم بی گناه انتظارش رو می کشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۶ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۰
۰
۰
عجب تغییر لحنی مارمولک حرومی