۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۲
تروریست‌ها در سوریه به جان هم افتادند

هلاکت تمامی سرکردگان «احرارالشام»

28 نفر از فرماندهان ارشد گروه تروریستی موسوم به «احرار الشام» از جمله فرمانده کل این گروه در جریان یک انفجار در حومه ادلب به هلاکت رسیدند.
کد خبر : ۱۹۶۰۲۶
صراط: روز سه‌شنبه بر اثر وقوع یک انفجار مهیب در محل برگزاری نشست اعضای گروه تروریستی «احرار الشام» در شهرک «رام حمدان» واقع در شمال ادلب ده‌ها نفر از جمله 28 عضو ارشد این گروه کشته شدند. «حسن عبود» فرمانده کل این گروه نیز جزو کشته‌شدگان است.

«احرار الشام» یکی از گروه‌های تکفیری فعال در سوریه است که از سوی برخی کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس از جمله عربستان حمایت می‌شد.

اگرچه هنوز عامل یا عاملان حمله به نشست سری سرکردگان این گروه تروریستی مشخص نشده اما ضربه وارده به این گروه به قدری شدید بوده که موجب فروپاشی کامل آن شده است.

منابع نزدیک به گروه تروریستی احرار الشام تعداد تلفات اولیه این انفجار را 50 نفر اعلام کردند.

شبکه الجزیره نیز گزارش داد که این انفجار ناشی از انفجار بمب دست‌ساز حاوی گاز سمی بود که در حومه ادلب رخ داد.

گزارش‌هایی نیز منتشر شده مبنی بر اینکه این حادثه بر اثر انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده رخ داده است.

در ماه‌های اخیر رقابت میان گروه‌های تروریستی فعال در سوریه تشدید شده است؛ این گروه‌ها برای به دست گرفتن اراضی بیشتر بارها با یکدیگر درگیر شده و دست به حملات انتحاری علیه یکدیگر زده‌اند.

گروه تروریستی «جبهه النصره» به عنوان یکی از مخالفان «احرار الشام» از جمله مظنونان این عملیات هستند.

برخی از منابع از احتمال دست داشتن گروه تروریستی تکفیری داعش هم سخن گفته‌اند اما آنچه که مهم است فروپاشی کامل این گروه تروریستی است؛ رخدادی که مشابه فروپاشی  گروه تروریستی «گردان التوحید» است.

در همین رابطه روزنامه لبنانی «البناء» با اشاره به مرگ 28 نفر از سران گروهک تروریستی احرار الشام در شمال غرب سوریه، ترکیه و قطر را تنها طرف‌هایی عنوان کرد که از این مسئله متضرر شده‌اند.
منبع: کیهان
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم