۲۸ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۷

افتتاح معبد بهائی‌ها درفلسطین اشغالی

سرانجام پس از نزديك به سه سال ساختمان فرقه ضاله بهائيت در شهر حيفا در شمال فلسطين اشغالي موسوم به معبد بهائي‌ها ترميم و افتتاح شد تا اسرائيل بر حمايت از اين فرقه بيش از پيش تاكيد كند.
کد خبر : ۱۹۶۱۷

فارس: سرانجام پس از سه سال و با كمك ده‌ها ميليون دلاري آمريكا و رژيم صهيونيستي معبد پيروان فرقه ضاله بهائيت در شهر حيفا در شمال فلسطين اشغالي بازسازي و با حضور مقامات سياسي افتتاح شد.

سرانجام پس از نزديك به سه سال ساختمان فرقه ضاله بهائيت در شهر حيفا در شمال فلسطين اشغالي موسوم به معبد بهائي‌ها ترميم و افتتاح شد تا اسرائيل بر حمايت از اين فرقه بيش از پيش تاكيد كند.

خبرگزاري فرانسه در اين خصوص گزارش كرد كه بازسازي معبد طلايي بهائي‌ها در شهر حيفا در شمال فلسطین اشغالی ده‌ها ميليون دلار هزينه در بر داشت و سرانجام پس از سه سال افتتاح شد.

بنا بر اين گزارش، اين ساختمان كه در "باغ بهائي‌ها " در حيفا واقع است، در سال 2008 در ليست مكان‌هاي تاريخي جهاني سازمان ملل متحد و سازمان يونسكو قرار گرفت كه اين اقدام نيز خود حمايت ديگري از سازمان ملل از اين فرقه ساختگي است.

همچنين پايگاه خبري اسرائيلي پانت نيز گزارش كرد كه مراسم افتتاح ساختمان «باب» در هتل "كولوني " در حيفا در خيابان بن گوريون و با حضور مقام‌هاي رسمي، ديني و سياسي و شماري از پيروان بهائيت كه از نقاط مختلف وارد خاك فلسطين اشغالي شده بودند، برگزار شد.

اين پايگاه خبري اشاره‌اي به نام و هويت مقامات سياسي اسرائيلي كه در اين مراسم حضور پيدا كردند، نكرد.

«يونا ياهف» شهردار غاصب حيفا، با حضور در اين مراسم، اين مناسبت را به پيروان اين فرقه ضاله تبريك گفت و افزود: گنبد معبد، از آثار مهم شهر حيفا و نماد اين شهر خواهد بود.

جلال حاتمي معاون دبير كل فرقه بهائيت به روزنامه پانوراما اعلام كرد: هزينه بازسازي اين ساختمان به بيش از 23 ميليون شِكِل [واحد پول اسرائيل] رسيد و در آن 11 هزار و 790 قطعه سنگ در شكل و حجم مختلف به كار رفت كه همه با آب طلاي خالص لعاب داده شد و پايه‌ها و ستون‌هاي ساختمان براي مقاوم‌سازي در برابر زلزله تقويت شد و علاوه بر اين شبكه آب و برق‌رساني آن تغيير يافت و سنگ فرش داخل معبد نيز عوض شد و در كل كار بازسازي يك سال و نيم زودتر به پايان رسيد.

بنا بر گزارش خبرگزاري فرانسه، 11 مكان مختلف در شهرهاي شمالي فلسطین اشغالی مرتبط با بهائي‌ها وجود دارد كه از جمله آن قبر بهاء الله در شهر عكا و قبر باب است.

بهائي‌ها كه فلسطین اشغالی را مقر اصلي خود قرار داده‌اند، در حمايت كامل تل‌آويو و آمريكا قرار دارند.