۲۸ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۱

عقوبت بی‌احترامی به مراجع

کد خبر : ۱۹۶۳۴

آیت‌الله مظاهری بر لزوم حفظ حرمت و جایگاه مرجعیت در کشور تاکید کرد و گفت: بی‌احترامی به مراجع و علمای دین سرگردانی در زندگی را به دنبال دارد.
به گزارش ایسنا، آیت‌الله مظاهری در دیدار مسئولان و اعضای هیأت علمی همایش «نام آوران و مفاخر حوزه علمیه اصفهان» اظهار داشت: بر اساس آنچه از روایات اهل بیت(ع) استفاده می‌شود و به تجربه نیز اثبات شده است، اگر کسی حرمت علمای ربّانی را حفظ نماید و آنان را گرامی بدارد، به حسن عاقبت دست خواهد یافت.
وی افزود: همچنین اگر کسی به مراجع تقلید و علمای بزرگوار دین، بی احترامی نموده و اهانت و اتهامی به ایشان وارد سازد، در زندگی دچار سرگردانی و سردرگمی خواهد بود، ضمن اینکه در روز قیامت با خشم و غضب خداوند متعال مواجه خواهد شد.
مظاهری با اشاره به اهمیت شناخت و معرفی جایگاه علمی و سیره عملی علمای حوزه علمیه اصفهان در اعصار گذشته و حال، بر ضرورت تلاش گسترده و عمیق در این زمینه تأکید کرد و گفت: هدف اصلی از برگزاری همایش «نام آوران و مفاخر حوزه علمیه اصفهان»، باید الگودهی به نسل جوان و نیز آشناسازی نسل کنونی با ابعاد گوناگون سیره علمی و عملی علمای ربّانی و فقهای گرانقدر گذشته حوزه علمیه اصفهان باشد و نتیجه‌گیری مطلوب در این زمینه، نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و تلاش مضاعف دارد.
وی خاطرنشان کرد: در زمینه معرفی و تبیین تاریخ شکوهمند علمی و معرفتی حوزه علمیه اصفهان، تاکنون کار جدّی و قابل توجهی نشده است و اگر این حرکت فرهنگی به خوبی انجام پذیرد، به عنوان یک سنت حسنه و روشی پسندیده به نسل‌های بعدی منتقل خواهد شد و نتایج فراوانی به جای خواهد گذاشت.
مظاهری در ادامه بیانات خود، احیای آثار و اندیشه‌های فقهاء، مراجع تقلید و علمای ربّانی را یک حرکت معنوی ارزشمند برشمرد و تصریح کرد: حرکت علمای گرانقدر شیعه، استمرار حرکت انبیای عظام الهی است و احیای آثار ارزشمند ایشان و نیز بازگویی و بازخوانی تفکرات علمی و سیره عملی آن بزرگواران برای نسل جدید، یک کار عبادی و الهی است و از این جهت نیاز جدّی به قصد قربت و خلوص دارد.
وی افزود: لذا به همه متصدیّان و دست اندرکاران برگزاری این همایش توصیه می‌شود به غیر از ترویج اسلام و تشیّع، هدفی نداشته باشند تا علاوه بر بهره‌مندی از برکات فعالیت خود، اثر ماندگاری برای نسل‌های آینده به یادگار بگذارند.
پیش از سخنان آیت‌الله مظاهری، چند تن از مسئولان برگزاری این همایش، توضیحاتی را درخصوص برنامه‌های در دست انجام ارائه نمودند.
بر اساس گزارش مرکز خبر حوزه، همایش نام آوران و مفاخر حوزه علمیه اصفهان با هدف معرّفی و تبیین تاریخ علمی و معرفتی حوزه علمیه اصفهان، طی سه دوره در سال جاری به همّت حوزه علمیه اصفهان، دانشگاه آزاد اسلامی و انجمن مفاخر فرهنگی برگزار خواهد شد.


خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم