۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۴

امیدواری ظریف به نقش فعال‌تر اتحادیه اروپا

وزیر خارجه کشورمان در دیدار سفیر جدید ایتالیا ابراز امیدواری کرد که اتحادیه اروپا نقش فعالتری در مذاکرات ایران و ۱+۵ داشته باشد تا این مذاکرات به نتیجه برسد.
کد خبر : ۱۹۶۸۶۹
صراط: «مائورو کنچاتوری» سفیر جدید ایتالیا در جمهوری اسلامی ایران بعدازظهر امروز -دوشنبه- با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تقدیم وی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا بر توسعه هر چه بیشتر روابط در تمام ابعاد تاکید کرد.

وی با اشاره به ریاست ایتالیا بر اتحادیه اروپا ابراز امیدواری کرد که ایتالیا بتواند نقش موثر و مثبتی در توسعه روابط ایران و اتحادیه اروپایی ایفاء کند.

در ادامه ظریف با تشریح روند مذاکرات ایران و گروه 1+5 ابراز امیدواری کرد که اتحادیه اروپا نقش فعالتری در مذاکرات داشته باشد تا این مذاکرات به نتیجه برسد و بر تاثیر ایتالیا به عنوان رئیس کنونی اتحادیه اروپا در این خصوص تاکید کرد.

مائورو کنچاتوری سفیر جدید ایتالیا با اشاره به روابط بسیار خوب دو کشور گفت: ما همواره به دنبال آن هستیم که زمینه را برای توسعه روابط هموار کنیم و به همین علت اولین کشور اروپایی بودیم که بعد از پیروزی آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری، معاون وزیر خارجه ایتالیا را عازم ایران کردیم.
منبع: فارس