۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۴

انتشار اعلامیه‌های ضداسلامی در استرالیا

انتشار اعلامیه های ضد اسلامی و افزایش جرائم ناشی از نفرت در «کوئینزلند» مسلمانان این شهر را وحشت زده کرده است.
کد خبر : ۱۹۶۹۱۵
صراط: انتشار اعلامیه های ضد اسلامی، افزایش تعداد جرائم ناشی از تنفر و اقدامات اسلام ستیزانه به کابوسی وحشتناک برای مسلمانان شهر کوئینزلند استرالیا تبدیل شده است.

«علی کبیری» سخنگوی مسجد «لوگان» در روز یک شنبه 23 شهریور به خبرگزاری ABC گفت: مسلمانان کوئینزلند با وضعیت وحشتناکی مواجه هستند، نفرت از سوی اسلام ستیزان و ترس از سوی مسلمانان در حال افزایش است. ما برای خانواده ها و فرزندانمان نگران هستیم.

وی افزود: شنبه شب عده ای اسلام ستیز صدها اعلامیه ضد اسلامی را در اطراف مسجد لوگان پخش کردند. در این اعلامیه ها نوشته بود «تروریست های متولد شده در استرالیا، استرالیایی نیستند، بلکه مسلمان هستند.»

کبیری انتشار این اعلامیه های ضد اسلامی را اقدامی احمقانه تلقی کرد و گفت: علاوه بر این اعلامیه های توهین آمیز، دو ماه پیش عده ای سر و بدن خوک تکه تکه شده ای را به داخل مسجد لوگان پرتاب کردند.

وی در ادامه افزود: ما خشونت و افراط گرایی را به شدت محکوم می کنیم. مسلمانان نیز همانند هر استرالیایی دیگری این کشور را دوست دارند، ما باید در صلح و آرامش در کنار یکدیگر زندگی کنیم.

گفتنی ست، در واکنش به این حملات ضد اسلامی، دو مسجد در «بریزبن»، سوم پرجمعیت ترین ایالت استرالیا، اعلام کردند که درب های این مساجد را برای بازدید عموم در روز جمعه 28 شهریور می گشایند و یه سوالات درباره دین اسلام پاسخ خواهند داد.