۲۹ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۱

عربستان ایران را تهدید كرد

دولت عربستان به ایران هشدار داد، چنانچه نتواند حفاظت و امنیت اعضای دیپلماتیک این کشور را در ایران تأمین کند، دیپلمات هایش را از ایران خارج خواهد کرد...
کد خبر : ۱۹۷۰۳

به گزارش صراط نیوز به نقل از آتی، دولت عربستان به ایران هشدار داد، چنانچه نتواند حفاظت و امنیت اعضای دیپلماتیک این کشور را در ایران تأمین کند، دیپلمات هایش را از ایران خارج خواهد کرد.

به دنبال رویدادهای اخیر بحرین، تا کنون چندین تجمع از سوی ملت ایران در مقابل سفارت عربستان در تهران برگزار شده و تجمع کنندگان با سردادن شعارهایی، ارسال نیروهای نظامی توسط عربستان به بحرین را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر خارجه عربستان امروز در جمع خبرنگاران گفت، امیدواریم مجبور نشویم اعضای نمایندگی دیپلماتیک خود را از ایران خارج کنیم.

روابط ایران با کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و به ویژه عربستان در هفته های اخیر به دلیل اعزام نیروهای عربستانی به بحرین به تیرگی گرائیده است.

ایران، عربستان را به حمایت از حکومت بحرین و سرکوب معترضان شیعی در این کشور متهم کرده است.




به گزارش خبرگزاری انتخاب، در این راستا حسین الله کرم رئیس شورای هماهنگی نیروهای حزب الله، به عربستان سعودی هشدار داد، اگر عربستان از بحرین خارج نشد تصميم نهايي ما عمليات استشهادي است.

وی در تجمع ستاد دانشجويي حمايت از جنبش‌هاي اسلامي با بیان این که ديگر نبايد ساكت نشست و منتظر ماند تا تجاوزهاي ننگين ادامه پيدا كند، گفت امروز زمان جهاد فرا رسيده است.

این خبرگزاری از قول الله کرم نوشت: زمان جهاد فرا رسيده است و بايد بپا خيزيم، چرا که سعودي‌هاي متجاوز بيش از 50 نفر از خواهران مسلمان را به مكان‌هاي نامعلوم برده‌اند.

بنا به گزارش این رسانه خارجی الله کرم در پایان گفت: آنچه ايران اسلامي، امريكاي جنايتكار و محققين علم سياست معتقدند اين است كه كشورهاي منطقه با ديدگاه مقاومت اسلامي برخاسته و از 32 سال مقاومت جمهوري اسلامي الگو گرفته‌اند.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۶ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۰
۶
۰
الموت لآل سعود
علوی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۳ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۰
۶
۰
رابطه با عربستان بی مفهوم است زمانیکه آنها هیچ ارزش و احترامی متقابل برای جمهوری اسلامی ایران قائل نیستند این رابطه یک رابطه یکطرفه است .
علوی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۶ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۰
۶
۰
رابطه با عربستان بی مفهوم است زمانیکه آنها هیچ ارزش و احترامی متقابل برای جمهوری اسلامی ایران قائل نیستند این رابطه یک رابطه یکطرفه است .