۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۳

۱۰۳۲۵ کلاس درس تهران در حال تخریب

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: ۱۰ هزار و ۳۲۵ کلاس درس در شهر تهران در حال تخریب است که قدمت آن به قبل سال ۱۳۳۰ می‌رسد.
کد خبر : ۱۹۷۰۵۱
صراط: اسفندیار چهاربند در جلسه شورای آموزش و پرورش استان تهران، اظهار داشت: 56 هزار کلاس درس در استان تهران و 30 هزار کلاس در شهر تهران فعال است که از این تعداد 35 درصد از کلاس‌ها استحکام نسبی، 40 درصد آن در شرایط معمولی و 25 درصد از کلاس‌ها فرسوده‌اند و بیش از 40 سال قدمت دارند.

چهاربند افزود: در مناطق 21، 22 و 4 شهر تهران شدیداً کمبود فضای آموزشی داریم و محروم‌ترین مناطق آموزشی مناطق 4، 13 و 22 هستند.

وی خاطرنشان کرد: 313 هکتار کمبود فضای آموزشی در کل تهران داریم که با کمک شهرداری‌ها باید نسبت به تأمین این فضا اقدام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه 800 هزار دانش‌آموز در شهر تهران فعال هستند، گفت: 370 مدرسه در مجاورت معابری هستند که بدون دسترسی هستند که باید 200 هکتار برای تغییر این مدارس، فضا در نظر گرفته شود.

چهاربند، افزود: 10 هزار و 325 کلاس درس تخریبی یا در حال تخریب در استان تهران است که قدمت آنها به قبل از سال 1330 می‌رسد.

وی افزود: 3285 کلاس درس بازسازی شده است و 7040 کلاس درس استحکام لازم را ندارند و با زلزله 4 ریشتری ریزش می‌کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: شهرداری منطقه 22 برای توسعه فضای مدارس همکاری لازم را ندارد و بدون هزینه سرانه آموزشی، به انبوه‌سازان مجوز ساخت می‌دهند.
منبع: فارس