۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۷

آتش‌سوزی مهیب در جنگل‌های کالیفرنیا

آتش‌سوزی مهیب در جنگل‌های «سیرانوادا» ایالت کالیفرنیا به سمت بزرگراه در حال پیشروی است و بیش از یکهزار و ۶۰۰ خانه در معرض خطر آتش‌سوزی قرار گرفته است.
کد خبر : ۱۹۷۳۰۶
صراط: بیش از دو هزار و 400 آتش‌نشان، شب گذشته، سه‌شنبه، تمامی تلاش خود را برای مهار آتش‌سوزی جنگل‌های «سیرا نوادا» که به سمت بزرگراه در حال پیشروی است و بیش از یکهزار و 600 خانه را در معرض خطر قرار داده است، به کار گرفته‌اند.

به گزارش روزنامه آمریکایی «یو اس ای تودی»، این آتش‌سوزی که علت آن دمای هوای بالا و خشکی هوا بود، از روز شنبه هفته جاری در شهر «پولوک پاینز» کالیفرنیا آغاز شد و خیلی سریع شروع به پیشروی کرد.

اندازه این آتش حدود 20 مایل مربع است و تنها 5 درصد آن مهار شده است و روز دوشنبه اندازه آن به یک سوم کاهش پیدا کرد و 10 درصد آن مهار شده است.

پیشروی آتش‌سوزی موجب شده است تا هزاران آتش‌نشان اوایل صبح روز گذشته به منطقه اعزام شوند تا آتش را مهار کنند و تا شب هنگام، گروهی از آتش‌نشان‌ها برای جلوگیری از پیشروی آتش‌سوزی دچار جراحات اندک شدند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که اواخر شب گذشته، آتش به حاشیه‌ بزرگراه رسید و انفجارهای عظیم آتش موجب پراکنده شدن ابرهایی از دود در سطح شهر شد و بیش از یکهزار و 600 خانه در آن اطراف در معرض خطر قرار گرفته‌ است.
منبع: فارس