۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۸

محاکمه 8 اردنی به اتهام تبلیغ برای داعش

یک منبع قضایی اردنی اعلام کرد دادستان دادگاه امنیت ملی هشت سلفی تبعه این کشور را به اتهام استفاده از اینترنت جهت تبلیغ برای تشکیلات تروریستی داعش، به این دادگاه ارجاع داده است.
کد خبر : ۱۹۷۳۴۹
صراط: این منبع که خواست نامش فاش نشود اظهار داشت: سرگرد "فواز عتوم"، دادستان دادگاه امنیت ملی اردن، دیروز هشت شهروند را به اتهام استفاده از اینترنت جهت تبلیغ برای داعش به این دادگاه ارجاع داده است.

روزنامه الحیاة چاپ لندن به نقل از این منبع نوشت، عموم این افراد را که وابسته به جریان سلفی جهادی هستند، به استفاده از اینترنت برای تبلیغ افکار گروه تروریستی داعش متهم کرده و این افراد در طی دو ماه گذشته توسط دستگاههای امنیتی دستگیر شده اند.

به گفته این منبع قضایی اردنی این افراد در صورت محکومیت با حبس تا پنج سال مواجه خواهند بود.

بیشتر طرفداران جریان سلفی جهادی در اردن از "جبهه النصره" در سوریه که به شدت در حال جنگ با تشکیلات تروریستی داعش در حال جنگ است، جانبداری می کنند.

سران این جریان در اردن بارها با مخالفت خودشان با اقدامات گروه داعش را اعلام و به شدت از رفتار وحشیانه این گروه انتقاد کرده و آن را ابزار کشتار و ویرانی و تخریب وجهه اسلام معرفی کرده اند.

از سوی دیگر، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن روز سه شنبه اعلام کرد که کشورش از ائتلافی که برای نابودی گروه‌های تروریستی از جمله داعش تشکیل شده، حمایت می‌کند.

این در حالی است که هفته گذشته حزب "جبهه عمل اسلامی" شاخه سیاسی اخوان المسلمین در اردن، به همراه 21 نماینده پارلمان این کشور، مخالفت خودشان را با عضویت اردن در ائتلاف بین المللی علیه داعش اعلام کردند.

این در حالی است که دولت اردن دیروز (سه‌شنبه) محمد سعید بکر، یکی از رهبر گروه اخوان المسلمین را به اتهام تحریک علیه نظام حاکم بازداشت کردند.

منبع: العالم