۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲

واکنش کربکندی به نتایج تیم ملی امید

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: وضعیت تیم ملی امید فوتبال ایران و این نتایج واقعیت‌ فوتبال ایران را کم کم نمایان می‌کند
کد خبر : ۱۹۷۶۰۳
صراط: رسول کربکندی در مورد عملکرد بد تیم ملی امید در رقابت‌های آسیایی اینچئون و قرار گرفتن این تیم در آستانه حذف گفت: این اتفاقات جزو واقعیت‌های فوتبال ایران است که کم‌کم نمایان می‌شود. آنهایی که از کی‌روش انتقاد می‌کردند و می‌گفتند او به دنبال آوردن بازیکنان دو رگه است حالا این شرایط فوتبال ایران را ببینند، متأسفانه ما تولید مناسبی در فوتبالمان نداشتیم.

وی در ادامه تأکید کرد: بعد از سرازیر شدن پول و نگاه مالی به فوتبال، نتیجه‌گرا شدیم. تیم ملی امید بهترین جوانان خود را در این دوره در اختیار داشت و اگر این اتفاق با یک مربی ایرانی می‌افتاد تا به الان حکم اعدامش را صادر کرده بودیم. غلام پیروانی در دوره قبل اعلام کرد اگر الکس فرگوسن هم سرمربی تیم ملی شود نمی‌تواند کاری انجام دهد. جوان‌های ما دیگر آن بازیکنان تأثیرگذار گذشته نیستند و آن غیرت و تعصبی که همیشه به کمک فوتبال ما می‌آمد دیگر بین بازیکنان دیده نمی‌شود. این مسائل به دلیل نگاه مالی است. متأسفانه از لحاظ اخلاقی هم اتفاقاتی افتاده که ما در این مرتبه هم جایی نداریم.

کارشناس فوتبال ایران تصریح کرد: اگر بخواهیم واقعیت‌ها را بیان کنیم باید این نکته را یادآور شویم که صعود ما به عنوان تیم اول به جام جهانی روی شانس بود و با یک موقعیت به گل رسیدیم. افرادی که می‌خواستند از این موقعیت استفاده کردند و این موفقیت را حاصل رشد فوتبال قلمداد کردند. اکنون تیم نوجوانان ما از رسیدن به جام جهانی باز ماند و تیم ملی امید هم این وضعیت را دارد. ما به تیم‌های پایه اهمیت نمی‌دهیم و عملکرد آنها باری به هر جهت است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما مسابقات رده پایه را در کل کشور بدون حضور تهران برگزار می‌کنیم و در تهران بازی‌های داخلی انجام می‌شود. واقعیت فوتبال ما هر روز بیشتر معلوم می‌شود و نمی‌توانیم مردم را گول بزنیم، متأسفانه فوتبال ما آن صلابت گذشته را ندارد. ما اگر بازی‌های تدارکاتی خوبی هم انجام دهیم در جام ملت‌ها مشکل خواهیم داشت. چه با کی‌روش و چه بدون حضور او که البته اعتقاد دارم در این مقطع کی‌روش بهترین گزینه است. ما نمی‌توانیم در جام ملت‌های آسیا کار خارق‌العاده‌ای را انجام دهیم، تا زمانی که به دنبال کار اصولی نباشیم و به بخش پایه اهمیت ندهیم، همین وضعیت را داریم. هنوز حسرت المپیکی شدن را می‌خوریم و فوتبال نتیجه‌گرای ما این وضعیت را به وجود آورده است.

کربکندی در مورد اینکه چه دلیلی داشت تا 7 بازیکن زیر 23 سال به این مسابقات برده شوند، خاطرنشان کرد: این بازیکنان در سطح اول لیگ هستند، باشگاه‌ها مایل نبودند این نفرات را به تیم ملی بدهند، اما نمی‌دانم چه عاملی باعث شده یک شکست خفت‌بار را مقابل ویتنام متحمل شویم و مقابل قرقیزستان به تساوی برسیم. متأسفانه هیچ کس به صحبت‌های ما گوش نمی‌دهد. شما ببینید در کانون مربیان برای حمایت از دایی چه بحث‌هایی به وجود می‌آید در فوتبال ما چه اتفاقاتی می‌افتد و برنامه‌ریزی ها به چه شکلی است. اینها نشان می‌دهد که در فوتبال ما همه چیزمان به هم می‌آید و درنهایت به این وضعیت می‌رسیم.
منبع: فارس