۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰

سارقان دست و پای چوپان را بستند

كاراگاهان اداره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی در عملیاتی ضربتی، 5 نفر از سارقان مسلح احشام را دستگیر كردند.
کد خبر : ۱۹۷۷۷۹
صراط: سرهنگ بیدمشكی رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی در تشریح این خبر گفت: در پی چند فقره سرقت مسلحانه احشام در روستاهای اطراف مشهد و شاندیز اقدام به سرقت احشام می كنند، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور كار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی ادامه داد: در بررسی اظهارات تعدادی از مالباختگان مشخص شد در تمامی سرقت ها، نیمه شب زمانی كه گله در حال استراحت بوده افرادی با سر و صورت بسته و با در دست داشتن اسلحه و سلاح سرد از جمله قمه و شمشیر، وارد محل گله شده و با تهدید و بستن دست و پای چوپان اقدام به سرقت احشام كرده و با خودروهای سواری احشام را در چندین نوبت حمل می كردند.

وی افزود: كاراگاهان اداره مبارزه با جرائم جنایی پس از بررسی اظهارات مالباختگان با بررسی سرنخ های بدست آمده و پس از یك ماه كار گسترده اطلاعاتی، یكی از سارقان به نام "مرتضی" را در این خصوص شناسایی كردند كه بلافاصله با هماهنگی مقام قضایی وی به صورت نامحسوس تحت كنترل قرار گرفت.

كاراگاه بیدمشكی تصریح كرد: كارآگاهان پلیس آگاهی ‌پس از اطمینان از دست داشتن مظنون در این سرقت ها، او و 4عضو دیگر اعضای باند را در اقدامی ضربتی در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل كردند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی در ادامه بیان داشت: در بازرسی بعمل آمده از محل اختفاء متهمان تعداد یك قبضه كلت كمری به همراه پنج تیر جنگی، یك قبضه اسلحه كلاش با 30 تیر جنگی، یك دستگاه خودروی سمند مسروقه به همراه یك دستگاه موتورسیكلت مسروقه، تعداد زیادی شمشیر، قمه و تیغه های برنده، تعدادی آلات و ادوات دستكوب كردن شماره های تنه وسائل نقلیه و تعدادی از البسه مورد استفاده در سرقت ها كشف و ضبط كردند.

وی ادامه داد: در بازجویی های به عمل آمده از متهمان، كاراگاهان تاكنون پرده از شش فقره سرقت مسلحانه احشام برداشته اند.


رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی با بیان اینكه متهمان به دادسرا اعزام و بنا به دستور مقام قضایی برای تكمیل شدن تحقیقات كاراگاهان جنایی، در بازداشت پلیس آگاهی به سر می برند، از افرادی كه به این شیوه مورد سرقت قرار گرفته اند خواست با مراجعه به اداره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی نسبت به بررسی پرونده خود اقدام كنند.