۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸

علت استعفای وزیر داخلی رژیم صهیونیستی

وزیر داخلی مستعفی رژیم صهیونیستی تایید کرد که درگیری او با نخست وزیر این رژیم و تنش به وجود آمده در روابط میان این دو، عامل استعفای او از این سمت بوده است.
کد خبر : ۱۹۷۸۲۲
صراط: به نقل از روزنامه «جروزالم پست»، «گیدعون سعار» وزیر داخلی مستعفی رژیم صهیونیستی جمعه در گفت‌وگو با کانال 2 و کانال 10 اسرائیل تایید کرد که روابط تنش‌‌آمیز او با «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل باعث استعفای غافلگیرانه‌اش بوده است.
 
سعار که در حلقه سیاسی اسرائیل به عنوان وارث جایگاه نتانیاهو در حزب لیکود به شمار می‌آید، گفت، در چند ماه گذشته این دو با یکدیگر گفت‌وگو نمی‌کردند.
 
طبق گزارش کانال 2 اسرائیل، نتانیاهو به خاطر عدم حمایت سعار از پیشنهاد وی برای به تعویق انداختن تاریخ برگزاری انتخابات تعیین رئیس رژیم صهیونیستی که اوایل تابستان سال جاری انجام شد، از او عصبانی بوده است. نتانیاهو قصد داشت انتخابات را به تعویق بیاندازد چراکه مایل نبود از «رووین ریولین»، کاندیدای حزب لیکود و پیروز نهایی این انتخابات حمایت کند و به زمانی بیشتری نیاز داشت تا کاندیدایی را برگزیند که بتواند از او حمایت کند. اما تحت فشار اعضای حزب، نتانیاهو با بی‌میلی عقب‌نشینی کرد و رسما ریولین را پذیرفت.
 
بر اساس این گزارش، مکالمه تلفنی تند نتانیاهو و سعار، آغازی برای پایان روابط آنها شد. ظاهرا نتانیاهو در این مکالمه تلفنی به سعار گفته بود «چگونه توانستی این کار را با من انجام دهی و علیه من رفتار کنی؟» سعار هم در پاسخ او گفته، «تو درباره تصمیم خود به من چیزی نگفتی ولی به هر حال، این موضوع نظر من را تغییر نمی‌داد.» ظاهرا نتانیاهو نیز به او گفته بود این موضوع را در خاطر خواهد داشت. به نظر می‌رسد با توجه به اختلاف میان این دو، سعار به این نتیجه رسید که تا زمانی که نتانیاهو نخست وزیر است، او شانس اندکی برای تصدی پست وزیر خارجه یا وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را دارد.
 
عاعر همچنین گفته ازدواج او با «گیولا ایون» مجری کانال 1 اسرائیل و تولد فرزندش نیز در تصمیم او برای کناره‌گیری از زندگی سیاسی نقش داشته است.
منبع: فارس