۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۳

واکنش مجلس به راه‌اندازی خط تولید توپولف

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: به نظر من جدی شدن این پیشنهاد با توجه به سقوط‌ها و سوانح این هواپیما در کشور، موجب اعتراض نمایندگان خواهد شد.
کد خبر : ۱۹۷۸۹۹
صراط: عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این که بعید است که خط تولید هواپیمای توپولف در کشور راه اندازی شود، ادامه داد: در صورتی که توپولف نو باشد و از نظر کارشناسان ما تائید شود هواپیمای خوبی است؛ اما نمی‌توان ادعا کرد که این هواپیما بهترین هواپیمای جهان است.

علی‌اکبر آقایی‌ مغانجویی با بیان این که راه اندازی خط هوایی توپولف ‌فنی و تخصصی نیست ادامه داد: خود روس‌ها هواپیمای توپولف را کنار گذاشته‌اند و سراغ ایرباس و بوئینگ رفته اند.

عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به سوانح هوایی که توپولف منجر به آنها شده است ادامه داد: توپولف در هوانوردی ما سابقه خوبی ندارد و همیشه سقوط و یا کشته داشته است.

آقایی، در خصوص تحریم صنعت هوایی کشور از سوی غرب افزود:‌ با آوردن توپولف مشکلات مربوط به تحریم حل نمی‌شود این در حالی است که در شرایط کنونی برخی شرکت‌های هواپیمایی داخلی  قطعات مورد نیاز خود را خریداری کرده و مشکلی در این حوزه ندارند.

وی با بیان این که نمی‌توان یک روز تصمیم گرفت توپولف را از سیستم هوایی کشور خارج کرد و یک روز دیگر تصمیم گرفت خط تولید آن را راه انداخت ادامه داد: به نظر من جدی شدن این پیشنهاد با توجه به سقوط‌ها و سوانح این هواپیما در کشور، موجب اعتراض نمایندگان خواهد شد.

منبع: میزان