۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۱

داعش قانون مطبوعات تصویب کرده است

گروه تکفیری داعش با ارسال بخشنامه‌ای به تمام نیروهای تحت امر خود، از آنان خواسته تا از تصویر‌برداری مبارزات و مجازات‌های انجام یافته توسط اعضای گروه، خودداری کنند.
کد خبر : ۱۹۷۹۳۰
صراط: گروه تروریستی داعش برای کنترل وضعیت اطلاع رسانی فعالیت‌های خود، قانون مطبوعات تصویب کرده است.

براساس این گزارش، پس از انتشار تصاویر مجازات‌های غیر اسلامی ـ انسانی داعش در سوریه و عراق و واکنش افکار عمومی جهان نسبت به این اقدامات شنیع با نام اسلام، هم اکنون این گروه تکفیری با ارسال بخشنامه‌ای به تمام نیروهای تحت امر خود، از آنان خواسته تا از تصویر‌برداری مبارزات و مجازات‌های انجام یافته توسط اعضای گروه، خودداری کرده و با مقامات بالا هماهنگ باشند.

این قانون که به‌عنوان نخستین قانون رسانه‌ای ـ مطبوعاتی داعش محسوب می‌شود، با هدف سانسور صحنه‌های جنایات غیر انسانی داعش مانند شکنجه‌ها و سربریدن‌های اعضای این گروه مقرر شده است.

اما این بخشنامه از سوی افراد تحت امر این گروه تکفیری ـ تروریستی با واکنش‌های مختلفی روبرو شده است. برخی گروه‌ها با سرپیچی از این بخشنامه اعلام کرده‌اند که این نتیجه بخشنامه عدم اطلاع رسانی دقیق از فعالیت این گروه‌ها و همچنین پایین آمدن روحیه طرف‌داران آن‌ها خواهد بود.

گفتنی است اکثر تصاویر جنایات گروه تروریستی داعش در کشورهای سوریه و عراق توسط خود اعضای این گروه و با نام تبلیغ به نفع داعش منتشر می‌شود.


منبع: ابنا